کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آمریکا وضعیت \"اضطراری\" علیه رژیم ایران را تمدید کرد

14:30 - 25 دی 1395

کوردستان میدیا: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، فرمان اجرایی مربوط به وضعیت اضطراری ملی علیه ایران و پنج کشور دیگر را تمدید کرده است.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، باراک اوباما روز جمعه ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷ در نامه‌هایی به کنگره وضعیت اضطراری در قبال ایران، کوبا، لیبی، زیمباوه، ونزوئلا، و علیه کشور تضعیف کننده اوکراین (روسیه) را تمدید کرده است.

وی همچنین فرمان اجرایی علیه دارایی‌های حزب الله لبنان و ۱۲ گروه تروریستی در خاورمیانه تمدید را کرده است.

در همین زمینه، ند پرایس، یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است: در راستای تعهد ریاست جمهوری باراک اوباما برای انتقال آسان قدرت در کشور وی، همه وضعیت اضطراری ملی (در قبال کشور‌ها) که طی ۶۰ روز اول دولت آینده اعتبارشان تمام می‌شد را تمدید کرد.

به گزارش کاخ سفید، باراک اوباما در نامه خود به رؤسای سنا و مجلس نمایندگان نوشته است: وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در قبال ایران در ۱۵ ماه مارس سال ۱۹۹۵ می‌بایست تا بعداز ۱۵ مارس سال ۲۰۱۷ ادامه یابد.

اوباما تأکید کرده است: برخی از اقدامات مشخص و سیاست‌های حکومت ایران با منافع ایالت متحده در منطقه مغایر بوده و تهدیدی غیر معمول و فوق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده به شمار می‌آیند. به این دلایل، من لازم دانستم وضعیت اضطراری ملی اعلام شده درقبال ایران تداوم یابد تا در مقابله با تهدیدهای ایران تحریم‌های جامع علیه این کشور پا برجا باشند.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش‌های سالانه‌ی خود درباره وضعیت تروریسم جهانی، رژیم ایران را بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان معرفی می‌کند و تحریم‌هایی در این خصوص علیه افراد، نهاد‌ها و مؤسسات ایرانی اعمال کرده است.