کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مصطفی هجری: مردم کرد، رفسنجانی را به عنوان یکی از مجریان طرح ترور دکتر قاسملو و دکتر صادق شرفکندی می‌دانند

21:09 - 25 دی 1395

کوردستان میدیا: دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران طی مصاحبه‌ای با رادیو دویچه‌وله فارسی از اختلافات و شکاف‌های عمیق میان جناح‌های رژیم پس از مرگ رفسنجانی خبر داد.

مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در این مصاحبه اظهار داشته است: رفسنجانی یکی از ستون‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران و یکی از آمرانی بود که دستور قتل رهبران حزب دمکرات کردستان ایران را صادر کرد.

هجری می‌گوید: کسانی که قربانی ترورها و قتل‌های زنجیره‌ای در ایران هستند هیچوقت رفسنجانی و بقیه سران جمهوری اسلامی را نخواهند بخشید تا زمانی‌که این قاتلان در یک دادگاه عادلانه مثل دادگاه برلین محاکمه نشوند.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه می‌افزاید: مردم کرد، رفسنجانی را به عنوان یکی از مجریان طرح ترور دکتر قاسملو و دکتر صادق شرفکندی می‌دانند و کردهای ایران هیچوقت این جنایات را فراموش نخواهند کرد.

مصطفی هجری در پایان این مصاحبه به عواقب پس از مرگ رفسنجانی اشاره و اعلام کرده است: فقدان رفسنجانی تاثیرات منفی در آینده نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت. چون دیگر شخصیت بانفوذ و نزدیک به خامنه‌ای وجود نخواهد داشت. در میان گروه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران اختلافات و شکاف‌ها را بیشتر خواهد کرد، چون کس دیگری نیست که راه حلی برای این اختلافات پیدا بکند.

از دیگر سو نیز، شاهو حسینی، نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در اروپا در گفتگو با دویچه‌وله فارسی در رابطه با مرگ رفسنجانی گفت: پرونده ترور میکونوس از نظر تاریخی و وجدان بیدار مردمی هیچوقت با مرگ رفسنجانی فراموش نخواهد شد.

روز یکشنبه نوزدهم دی‌ماه، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت رژیم و یکی از آمرین ترور وین و میکونوس از دست عدالت گریخت.

دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران طی بیانیه‌ای در رابطه با مرگ رفسنجانی اعلام نمود: تاریخ بشریت، زندگی رفسنجانی را با لکەی سیاهی ثبت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: اگر زندگانی رفسنجانی را ستونی برای بقای رژیم و تداوم جنایات آن در نظر بگیریم، نابودی این ستون نیز در آینده تأثیرات خاص خود را بر رژیم خواهد داشت. امیدواریم که سایر سران این این رژیم در یک دادگاه عادلانه‌ی مردمی مورد محاکمه قرار گیرند و پرونده‌ی تمامی جنایات آنان برای مردم رو شده و به سزای اعمال ضد بشری خویش برسند.