کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

باراک اوباما تحریم‌های اقتصادی علیە رژیم ایران را تمدید کرد

21:58 - 29 دی 1395

کوردستان میدیا: رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما در آخرین لحظات پایانی ریاست جمهوری خود از برجام سخن بە میان آورد و بر اعمال تحریم‌‌ها علیە رژیم ایران تاکید کرد.

بر اساس گزارش‌‌های منتشره، باراک اوباما با انتشار بیانیه‌ای از اقدامات مخل ثبات رژیم ایران در خلیج و سوریه و تهدید ایران علیه اسرائیل اشاره و تأکید کرد که بدلیل نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و ادامه برنامه موشکی بالیستیکی از سوی ایران، بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حفظ و قاطعانه اعمال خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد کە آزمایش موشک‌های بالستیک از سوی رژیم ایران نقض تحریم‌‌ها محسوب می‌شود.

پیشتر خبرگزاری رویترزطی گزارشی اعلام کرد بود کە مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیە رژیم ایران را بە مدت ١٠ سالی دیگر تمدید کردە است.

مسئولان ارشد آمریکا در همین حال از اعمال تحریم‌‌های بیشتر سخن بە میان آوردە چرا کە وجود پول در دست ایران را تهدیدی برای امنیت جامعە جهانی و بە ویژە منطقه قلمداد می‌كنند.

در سال ٢٠٠٩ میلادی تحریم‌‌های اقتصادی از سوی ایالات متحدە آمریکا علیە رژیم ایران تصویب شد کە طی آن شماری از اشخاص، شرکت و موسسات این رژیم مورد تحریم قرار گرفتند.

دونالد ترامپ در زمان انتخابات خود اعلام کردە بود کە برجام را مورد بازبینی قرار دادە و تاکید کرد مهم ترین اولویتش در کاخ سفید برچیدن توافق هسته ای آمریکا با ایران خواهد بود. وی مدعی شد این توافق یک فاجعه برای آمریکا و اسراییل است.