کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات: هدف راسان نجات آزادی از زیر آوار استبداد در جامعه است

15:44 - 12 بهمن 1395

کوردستان میدیا: دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران طی گفتگویی با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی، اتهامات مقامات رژیم مبنی بر دریافت کمک مالی یا تسلیحاتی از کشورهای منطقه را رد کرد.

مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در این مصاحبه در مورد مبارزات نوین مردم کردستان تحت عنوان راسان روژهلات می‌گوید: هدف راسان، نجات آزادی از زیر آوار استبداد در جامعه است.

با آغاز راسان روژهلات، مقامات رژیم اسلامی ایران اعلام کردند: این حرکت با حمایت کشورهای خارجی از جمله عربستان سعودی در جریان است.

آقای هجری در پاسخ به این پرسش خبرنگار تلویزیون بی‌بی‌سی مبنی بر دریافت کمک مالی از کشورهای منطقه، آن را رد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مبارزات حق‌طلبانه‌ی کردها را وابسته به بیگانگان می‌خواند. نه تنها ما، بلکه تمام حرکت‌های آزادیخواهانه مردم ایران را وابسته به بیگانگان می‌خواند. ما برای آزادی همه ملیت‌های ایرانی مبارزه می‌کنیم.

راسان روژهلات، عنوان خیزش نوین کردستان ایران است که پس از ٢٠ سال تعلیق مبارزه‌ی مسلحانه، حزب دمکرات در مراسم نوروزی سال جاری در کوه‌های مرزی کردستان ایران آن را اعلام کرد.

حزب دمکرات در نامه‌ای خطاب به مردم و سازمان‌های سیاسی ایران تأکید کرده است: مبارزە حزب دمکرات کردستان ایران ماهیتا‌ً مبارزەایست برای همە ایران، برای برافراشته نگاه داشتن پرچمی کە استبداد دهەهاست سعی در بە زیر کشیدن آن دارد.

حزب دمکرات کردستان ایران هدف از اعلام این دوره از مبارزات نوین را ایجاد همبستگی میان مبارزات شار و شاخ اعلام کرده است که می‌خواهد ایدە آزادی را از زیر آواری از مدل‌های مختلف بزک‌شدە‌ی استبداد نجات دهد و دوبارە بە جامعە معرفی نماید.