کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کودک‌آزاری در نظام آموزشی ایران ادامه دارد

15:04 - 25 بهمن 1395

کوردستان میدیا: در ادامه‌ی خشونت‌های جاری در نظام آموزشی رژیم، تنبیه یک دانش‌آموز در شهرستان رودبار جنوب توسط معلمش، باعث فرو رفتن مداد در سر او ‌شد.

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای رژیم، به نقل از معلم گزارش داده که گفته است: «من قصد تنبیه دانش‌آموز را داشتم، اما نمی‌دانستم با ضربه من مدادی که وی پشت سرش نگه داشته به سرش فرو می‌رود».

سلاجقه، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با اعلام اینکه این دانش آموز پایه سوم ابتدایی مدرسه‌ی سالمی در شهرستان رودبار جنوب است، درباره وضعیت دانش‌آموز مجروح گفت: «در مرکز درمانی، مداد از سر این دانش‌آموز خارج شده و حال وی خوب است».

درباره چگونگی ماجرا، خبرگزاری حکومتی ایلنا نوشت که روز شنبه ٢٣ بهمن، « معلم قصد تنبیه دانش‌آموز را داشته که دانش‌آموز به علت ترس دستش را روی سرش می‌گذارد و با برخورد دست معلم با دست دانش‌آموز، مدادی که در دست دانش‌آموز بوده، به داخل سرش فرو می‌رود».

در ماه‌های اخیر توسل برخی معلمان در ایران به تنبیه بدنی دانش‌آموزان خبرساز شده است.

رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ایران در این باره گفته است: «در دو سال گذشته هزار و ٩٢٤ شکایت درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس ثبت شده که هزار و ٢٧٤ شکایت به حق بوده است».

اینگونه رفتارهای خشونت‌آمیز در سیستم آموزشی ایران پدیده‌ی تازه‌ای نیست و نهادینه‌ شدن خشونت در جامعه و فرهنگ آموزشی ایران ریشه در ایدئولوژی و اهداف رژیمی دارد که سعی دارد از مدارس به عنوان سنگری برای مزدورپروری و پرورش بردگان ایدئولوژیک استفاده کند.