کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دبیران کرمانشاه درگذشت عبدالرضا کریمی، مبارز دیرین دمکرات را تسلیت گفتند

14:54 - 26 بهمن 1395

کوردستان میدیا: شماری از دبیران دبیرستان‌های کرمانشاه پیامی را در رابطه با درگذشت عبدالرضا کریمی، مبارز دیرین دمکرات را منتشر کردند.

متن این پیام عیناً درپی می‌آید:

پیام تسلیت جمعی از دبیران دبیرستان‌های کرمانشاه در رابطه با درگذشت همکار و مبارز راه آزادی کوردستان


با کمال تأسف و تأثر به اطلاع می‌رسانیم که روز دوشنبه مورخه بیست و پنجم بهمن‌ماه یکهزار و سیصد نود و پنج هجری شمسی برابر با سیزدهم فوریه دو هزار و هفده میلادی کاک عبدالرضا کریمی مشهور به کاک ابو دبیر سابق دبیرستان‌های شهرستان مریوان و مبارز خستگی‌ناپذیر حزب دمکرات کوردستان ایران در شهر هایدلبیرگ آلمان دیده از جهان فرو بست.

همکار و مبارز خستگی‌ناپذیر رفیق عبدالرضا کریمی در سال هزار و سیصد و بیست در یکی از خانواده‌های سرشناس و مشهور کرمانشاه متولد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر به پایان رساند و برای ادامه تحصیل در سطح دانشگاه روانه اصفهان شد و در اصفهان موفق به اخد لیسانس در رشته تاریخ گردید سپس در شهر مریوان به تدریس اشتغال یافت.

ابتدا فعالیت‌های سیاسی خود را در چریک‌های فدایی خلق ایران شروع و بعد از انشعاب در این سازمان به عنوان مسئول سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران شاخه کوردستان بخش اقلیت را عهده‌دار شد همزمان در این مسئولیت جهت احقاق حقوق ملت‌های تحت ستم مبارزه می‌نمود، سرانجام در سال یکهزار و سیصد و شصت و یک رسماً به حزب دمکرات کوردستان ایران پیوست و در کمیته‌های حزب دمکرات کوردستان ایران در سمت عضو هیئت اجرایی کمیته‌های اورامان و جوانرود به فعالیت خود ادامه و به عنوان یکی ار بنیانگذاران کمیته حزب در دالاهو نقش مؤثری ایفا نمودند.

با توجه به کارآمدی و توان سیاسی در سال یکهزار و سیصد و هفتاد و نه به مشاور سیاسی در حزب انتخاب و سپس با توجه به وضعیت بدنی و با موافقت حزب به آلمان عزیمت نموده و مشاور دبیرکل حزب در رابطه با احزاب اپوزیسیون ایرانی بودند.

ما دبیران دبیرستان‌های کرمانشاه ضمن تسلیت به خانواده ایشان و بازماندگان و همسنگران ایشان در حزب دمکرات کوردستان ایران و مردم مبارز کرمانشاه بر این باور هستیم تنها راه رهایی ملتمان سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است.

جمعی از دبیران دبیرستان‌های کرمانشاه