کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات حمایت همه‌جانبه‌ی خود را از اعتراضات حق‌طلبانه‌ی ملت عرب در اهواز اعلام کرد

01:17 - 30 بهمن 1395

کوردستان میدیا: حزب دمکرات کردستان ایران طی پیامی، حمایت خود را از خیزش اعتراضی‌ ملت عرب در ایران اعلام نمود.

متن این پیام به شرح زیر است:

مدتیست که فرزندان ملت عرب در ایران با انجام یک سلسله حرکات اعتراضی علیه سیاست تبعیض و نقض حقوق خود از سوی رژیم جمهوری اسلامی ایران، به ابراز نارضایتی پرداخته‌اند. این حرکت‌ها طی روزهای اخیر و به دنبال کشتن یک جوان و زخمی نمودن شماری دیگر از مردم منطقه به ویژه در شهرهای اهواز، فلاحیه و خلفیه توسط مأموران رژیم، گسترده‌تر شد. رژیم جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست خصمانه‌ی خویش، این حرکات اعتراضی را با توسل به نیروهای سرکوبگرش آماج خشونت و سرکوب قرار داده و اقدام به بازداشت و حبس تعدادی از معترضان و تظاهرکنندگان نمود. این همان رفتاری است که رژیم سال گذشته در قبال حرکات اعتراضی شهرهای مریوان و پیرانشهر در کردستان نیز در پیش گرفت.

حزب دمکرات کردستان ایران ضمن محکوم کردن سیاست تبعیض و نقض حقوق ملت عرب و سایر ملیت‌ها در ایران و بی‌اعتنایی رژیم به امر معیشت و خدمت‌رسانی به مردم این مناطق، حمایت همه‌جانبه‌ی خود را از فریاد حق‌طلبی فرزندان ملت عرب در اهواز اعلام نموده و همدردی خویش را با خانواده‌ی فرد قربانی ابراز می‌کند و برای مجروحان این حوادث نیز بهبودی و شفای عاجل را آرزومند است.

آشکار است که سکوت در برابر سرکوب فرزندان ملت عرب در ایران، منجر به آزادی عمل بیشتر رژیم و نیروهای سرکوبگرش در تداوم این سیاست ضدخلقی شده و حمایت و همنوایی با این حرکات و اتحاد ملیت‌های ایران می‌تواند رژیم را به زانو درآورده و سیاست‌های ضدبشری‌اش را با شکست و ناکامی روبه‌رو کند.

حزب دمکرات کردستان ایران
دفتر سیاسی

٢٩ بهمن ١٣٩٥ خورشیدی
١٧ فوریە ٢٠١٧ میلادی