کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

گروگانگیر روس از رژیم گروگانگیر ایران تقاضای پناهندگی سیاسی کرد

15:00 - 3 اسفند 1395

کوردستان میدیا: یک مرد روس با به گروگان گرفتن خانواده‌اش تقاضای ارتباط با سفیران کشورهای ایران، چین و کره شمالی کرد. او مدعی است مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد روسیه توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک مرد ٢٨ ساله روس به نام لئونید آوودوف زن و سه فرزندش را در منزل گروگان گرفته و از رژیم ایران درخواست پناهندگی سیاسی کرده است.

لئونید آوودوف درخواست کرده با سفیران چین، کره شمالی و ایران تماس بگیرد. او «قصد انتقال مدارکی به دیپلمات‌های این کشورها دارد، مبنی بر این که روسیه را صهیونیست ها کنترل می‌کنند.»

از بدو روی کار آمدن جمهوری اسلامی، گروگانگیری یکی از ارکان سیاست خارجی و داخلی رژیم بوده است. در این رابطه می‌توان به گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی در سال ١٣٥٨، ربودن شهروندان خارجی به منظور باجگیری از جامعه‌ی بین‌المللی و به گروگان گرفتن مردم داخل کشور جهت مصادره‌ی اموال آنان یا واداشتن آنها به سکوت و پذیرفتن اختناق سیاسی موجود اشاره نمود.

گویا شهرت رژیم ایران به اعمالی همچون گروگانگیری باعث شده است که گروگانگیران از سایر کشورها نیز تصوری همچون بهشت گروگانگیران از ایران در ذهن خود ترسیم نموده و از آن درخواست پناهندگی کنند.