کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

عادل الجبیر: نیروهای خود را به مناطق آزاد شده در سوریه خواهیم فرستاد

15:07 - 4 اسفند 1395

کوردستان میدیا: وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی زوددویجه زایتونگاعلام کردە است که کشورش حاضر است به سوریه نیروی نظامی بفرستد تا علیه گروه داعش مبارزه کرده و در عین حال جلوی کنترل مناطق آزادشده، به ‌وسیله ایران، نیروهای بشار اسد و یا حزب‌الـله را بگیرد.

بر اساس گزارش‌ها، عادل الجبیر در مصاحبه‌ای، در مورد همراهی در نبردهای زمینی، با نیروهای ویژه آمریکایی و شبه‌نظامیانی که در حال حاضر در نبرد با گروه موسوم به حکومت اسلامی و پیشروی به سوی رقه هستند، سخن گفته‌است.

همچنین نام برده بیان داشته که، ایده اصلی این است که مناطق در کنترل داعش را از کنترل این گروه درآورد و در عین‌حال اجازه نداد که جای خالی آن توسط نیروهای وابسته به ایران، بشار اسد و یا حزب‌الـله لبنان پر شود.

ایران از مهم‌ترین حامیان بشار اسد است در حالی‌که عربستان سعودی از مخالفان اسد به شمار می‌رود و از شماری از شورشیان و شبه‌نظامیان در سوریه حمایت می‌کند.

در چند سال اخیر رژیم ایران برای حفظ موقعیت سیاسی خود در امور دیگر کشورها همانند سوریه مداخله نموده تا بدین وسیله قدرت خود را استحکام بخشد و همین امر اعتراض دیگر کشورها همانند عربستان ودیگر کشورها را در منطقه به دنبال داشته است.