کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مایک پنس: نمی‌گذاریم ایران به سلاح اتمی مجهز شود

15:43 - 8 اسفند 1395

کوردستان میدیا: معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده، می‌گوید: «دولت آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد که ایران به سوی تولید سلاح هسته‌ای برود».

مایک پنس روز شنبه هفتم اسفند ماه در جریان یک سخنرانی در جمع «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» از رژیم ایران به خاطر ارسال پول و سلاح برای «عوامل تروریستی مورد حمایت خود در جاهایی مانند لبنان، سوریه و غزه» شدیداً انتقاد نمود.

وی سپس به رژیم ایران هشدار داد: «بگذارید روشن بگویم: پرزیدنت ترامپ، هرگز اجازه نخواهد داد تا ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای مسلح شود و این تعهد خلل‌ناپذیر ما به شما و به جهان است».

مایک پنس همچنین افزود: «ما به آیت‌الله‌های ایران گفتیم که باید نگاهی به تقویم بیاندازند؛ رئیس‌جمهوری جدیدی به کاخ سفید آمده است».

دولت دونالد ترامپ و شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه که در کنگره ایالات متحده صاحب اکثریت هستند، اقدامات و طرح‌هایی را مطرح کرده‌اند که افزایش تحریم‌های غیر هسته‌ای ایران را مد نظر دارند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، و مقام‌های دولت او، بارها از توافق اتمی دفاع کرده و آقای اوباما می‌گوید این توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود.

جمهوری‌خواهان آمریکا از زمان مذاکرات تا پس از توافق هسته‌ای، همواره از آن انتقاد کرده‌اند. به گفته منتقدان، توافق اتمی نه تنها جلوی دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌گیرد، بلکه پول و منابع مالی در اختیار مهم‌ترین دولت حامی تروریسم می‌گذارد.