کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

لابییست کنونی رژیم در آمریکا: ترور میکونوس و ترور وین از عوامل شکست استراتژی \"غرب منهای آمریکا\" بودند

21:27 - 10 اسفند 1395

کوردستان میدیا: سفیر سابق رژیم در آلمان ترور شخصیت‌های برجسته اپوزیسیون رژیم را شکست استراتژی غرب منهای آمریکا که طراحان آن خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی بودند، در اواخر دهه‌ی شصت و اوایل دهه‌ی هفتاد اعلام کرد.

حسین موسویان، سفیر سابق رژیم در آلمان و لابییست کنونی رژیم در آمریکا طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت تحلیلی دیده‌بان ایران به بازخوانی ترور شخصیت‌های برجسته اپوزیسیون در خارج از کشور پرداخته است.

او گفته است: حوادثی مثل ترور رهبران کرد در رستوران میکونوس، قتل فرخزاد، کشف موشک در کشتی ایران کلاهدوز به مقصد آلمان، ترور بختیار در فرانسه، ترور قاسملو در وین و حوادث مشابه در برخی دیگر از کشورهای اروپایی، موجب فرو ریختن پایه‌ها و دستاوردهای استراتژی نظام در مورد استراتژی غرب منهای آمریکا شد.

این لابییست کنونی رژیم در آمریکا می‌گوید: مجری استراتژی غرب منهای آمریکا هم تنها من نبودم. شخص آقای هاشمی، آقای ولایتی، آقای واعظی و همه دیپلمات‌های ارشد وقت وزارت خارجه جملگی و متحدا مجری این استراتژی بودند و با تمام ظرفیت تلاش کردند.

به گفته موسویان، تروریسم دولتی، اتهام اصلی آمریکا و اسراییل به ایران بود و این اتهام بهمراه موضوع پروسه صلح، کلیدی‌ترین موضوعاتی بودند که محور واشینگتن-تل آویو مصمم به برهم زدن روند بهبود روابط ایران و اروپا بودند.

حسین موسویان از سال ٦٩ توسط وزیر خارجه وقت رژیم، عازم بن در آلمان شد و در زمان سفارت وی، ترور میکونوس به وقوع پیوست که ٣٥ سال سن داشت.

دستگاه قضایی آلمان این دیپلمات و معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم اسلامی ایران را به همدستی و معاونت در ترورها، از خاک آلمان اخراج کرد.

ترور میکونوس در بیست و ششم شهریورماه ١٣٧١ در رستورانی به همین نام در برلین روی داد که در این ترور دکتر صادق شرفکندی دبیرکل وقت حزب دمکرات کردستان ایران، فتاح عبدلی نماینده‌ی این حزب در اروپا، همایون اردلان نماینده‌ی حزب در آلمان و نوری دهکُردی فعال سیاسی به قتل رسیدند.

دادگاه میکونوس در ٢٥٠ جلسه و حضور ١٨٠ نفر به عنوان شاهد، رسما مقامات رژیم ایران در بالاترین سطوح را به دست داشتن در ترور دولتی محکوم کرد. علی خامنه‌ای، هاشمی رفسنجانی، علی ‌اکبر ولایتی و علی فلاحیان از جمله‌ی مقامات عالی‌رتبه‌ی رژِیم اسلامی هستند که از سوی دادگاه برلین به قتل رهبران سیاسی کرد متهم گردیدند.

٢٢ تیرماه سال ١٣٦٨ نیز، دكتر عبدالرحمن قاسملو در حالی ‌كه‌ برای‌ دستیابی‌ به ‌راه‌حل مسالمت‌آ‌میز مسأله ‌كرد در ایران با تنی‌ چند از نمایندگان رژیم جمهوری ‌اسلامی ‌در وین، پایتخت اتریش به گفت‌وگو نشسته ‌بود به همراه ‌رفیق مبارز، كاک عبدلله‌ قادری‌، عضو كمیته‌ی ‌مركزی ‌به‌ دست نمایندگان دولت برای ‌مذاكرات صلح به‌ شهادت رسید. در این ترور ناجوانمردانه‌ دكتر فاضل رسول، كرد عراقی ‌و استاد دانشگاه ‌در وین نیز به‌دست همان تروریست‌ها به‌شهادت رسید.

همچنین در سال ۱۹۹۱ نیروهای سپاه تروریستی پاسداران ایران اقدام به ترور شاپور بختیار آخرین نخست وزیر ایران در زمان شاه کردند که در این عملیات یک نیروی امنیتی و یک زن فرانسوی هم کشته شدند.