کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

احزاب کردستان ایران، علیه توطئه‌ی جاری در پارلمان عراق گرد هم آمدند

15:02 - 12 اسفند 1395

کوردستان میدیا: شش حزب کردستان ایران در واکنش به توطئه‌ای که در پارلمان عراق علیه این احزاب جریان دارد، گرد هم آمدند.

روز چهارشنبه ١١ اسفندماه ١٣٩٥ خورشیدی، شش حزب کردستان ایران در مقر دفتر سیاسی حزب کومله‌ی کردستان ایران گرد هم آمدند.

در این نشست که هیأتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی محمدنظیف قادری، عضو دفتر سیاسی حزب نیز در آن شرکت کرد، احزاب کردستان ایران به بحث و تبادل نظر در رابطه با طراحی توطئه‌ای در پارلمان عراق پرداختند که تحت پوشش یک طرح قانونی از سوی فراکسیون پارلمانی تحت رهبری نوری المالکی موسوم به دولت قانون در جریان است و هدف از آن، تحقق خواست رژیم جمهوری اسلامی مبنی بر اخراج و خلع سلاح نیروهای سیاسی مبارز کردستان ایران از خاک اقلیم کردستان می‌باشد.

هر شش حزب حاضر در این نشست، بر این مسأله تأکید داشتند که این طرح، پروژه‌ای از سوی جمهوری اسلامی است که هدف از آن ضربه زدن به مبارزان کردستان ایران بوده و بر استقلال سیاسی عراق و اقلیم کردستان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

در این نشست شش‌جانبه، احزاب کردستان ایران ضمن همصدایی در رابطه با این مسأله، کمیسیون مشترکی تشکیل دادند تا از این طریق برای خنثی نمودن توطئه‌ی مزبور تلاش کنند و برنامه‌ها و اقدامات مشترکی جهت دیدار و گفتگو با رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی و جریانات سیاسی دست‌اندرکار در عراق و اقلیم کردستان در پیش بگیرند.

در خاتمه‌ی این نشست، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد و طی آن نمایندگان احزاب کردستان ایران ضمن اعلام نتایج نشست و مواضع مشترک خود در این رابطه، به سؤالات خبرنگاران و رسانه‌ها پاسخ دادند.