کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ژنرال جوزف ووتل: ایران بزرگترین تهدید برای ثبات منطقه است

15:56 - 20 اسفند 1395

کوردستان میدیا: ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) روز پنج‌شنبه با حضور در کمیته نیروهای مسلح در سنای این کشور گفته است، ایران بزرگترین تهدید بلندمدت برای ثبات در منطقه است.

بر اساس گزارش‌ها، وبسایت وزارت دفاع آمریکا، ژنرال جوزف ووتل تصریح کرده است: ستاد مرکزی ارتش آمریکا طی ۱۲ ماه گذشته به چالش‌های مهمی از جمله در عراق، سوریه، یمن، مصر صحرای سینا و تنگه باب‌المندب پرداخته است.

وی اضافه کرده است: ما همچنین با طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب ایران و نیروهای وابسته به آن در منطقه مواجهیم.

ژنرال جوزف ووتل در ادامه تأکید کرده است: به نظر من ایران بزرگترین تهدید بلندمدت برای ثبات این بخش از جهان است و می‌کوشد از طریق بی‌ثبات کردن منطقه قدرت مطلقه‌ی منطقه شود.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا از فعالیت و نفوذ رژیم ایران در عراق و سوریه ابزار نگرانی کرده و گفته است: ایران می‌کوشد حکومت سوریه حفظ شود و از مراکز پرجمعیت شیعیان در این راستا بهره‌برداری کند و اگر می‌خواهیم در این نقطه از جهان ثبات بلندمدت برقرار شود، باید به عوامل ریشه‌ای که باعث این بی‌ثباتی‌ها شده، پرداخت.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات قایق‌های رژیم ایران در آب‌های خلیج انتقاد کرده است.

ژنرال جوزف ووتل گفته است: هیچ کشوری چنین رفتاری را در خلیج ندارد.

در ادامه شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید نیز در خصوص رویارویی در تنگه هرمز گفته بود، رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرده است که اقدامات تحریک‌آمیز ایران تحمل نخواهد شد.

رژیم ایران برای تحمیل قدرت خود در منطقه به دنبال جنگ‌افروزی در کشورهایی همچون سوریه و عراق است تا از این طریق به سلطه‌ی ویرانگرانه‌ی خود در منطقه ادامه دهد.