کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

خامنه‌ای با اعطای تابعیت ایرانی به مزدوران خارجی رژیم موافقت کرد

14:46 - 23 اسفند 1395

کوردستان میدیا: یک هفته پس از انتشار گزارش‌ها درباره موافقت شورای عالی امنیت رژیم با اعطای تابعیت ایرانی به مزدوران خارجی موسوم به «مدافعین حرم»، رئیس بنیاد به اصطلاح شهید نیز از موافقت رهبر رژیم با این موضوع خبر داد.

به گزارش رادیو فردا، محمد علی شهیدی در مصاحبه با شماره روز یکشنبه ۲۲ اسفند روزنامه جوان گفت که خامنه‌ای در جلسه‌ای از او خواسته که موضوع اعطای تابعيت ایرانی به مزدوران افغانی لشکر «فاطمیون» را پیگیری کند.

به گفته این مقام حکومتی، خامنه‌ای در این جلسه گفته است که: اگر این نیروها به افغانستان بازگردند و نیروهای گروه طالبان مطلع شوند که اين‌ها برای جنگ به سوريه رفته‌اند، همگی را قتل‌عام می‌كنند.

براساس این گزارش، رهبر جمهوری اسلامی تأکید کرده که: حفاظت از اين خانواده‌ها به دوش ماست، به همين دليل حتماً برايشان تابعيت درست كنيد و حتماً آنها را زير پوشش بنياد شهيد بگيريد.

رئیس بنیاد شهید در بخش دیگری از سخنان خود اذعان نمود که در سال گذشته دو هزار تن از مزدوران خارجی سپاه در سوریه به هلاکت رسیده‌اند و به طور متوسط ۱۰ هزار نفر از اعضای خانواده آنان تحت پوشش خدمات بنیاد به اصطلاح شهید قرار گرفته‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی عبارت شهدای مدافع حرم را برای نیروهای نظامی رژیم ایران، یا مزدوران خارجی سپاه تروریستی پاسداران به کار می‌برند که در سوریه و عراق، در درگیری با مخالفان رژیم بشار اسد به هلاکت رسیده‌اند.