کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پدیده‌ی سوراخ‌خوابی هم در سایه‌ی حکومت جمهوری اسلامی رایج شد

15:07 - 25 اسفند 1395

کوردستان میدیا: به دنبال گسترش معضل کارتن‌خوابی و ظهور پدیده‌ی گورخوابی در ایران، اخیراً پدیده‌ی جدیدی در در شهرستان مشگین‌شهر به نام سوراخ‌خوابی نیز مشاهده گردیده است.

بر این اساس، در ویدیویی که اخیراً در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شده، مشاهده می‌شود که بی‌خانمان‌ها با درآوردن سنگ‌های دیوار یک پل در باغات میوه‌ی مشکین‌شهر، سوراخی در دل دیوار حفر نموده و با کشیدن پرده بر روی آن، از آن سرپناهی برای زندگی ساخته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرمشکین، با توجه به اینکه پدیده کارتن‌خوابی در شهرستان مشکین‌شهر نسبت به سایر شهرستان‌های استان تبریز بیشتر است، علیرغم برگزاری جلسات مکرر از سوی نهادهای حکومتی جهت راه‌اندازی گرمخانه به منظور ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، نه تنها تاکنون محلی برای ساماندهی و نگهداری کارتن‌خوابان پیش‌بینی و احداث نشده، بلکه این پدیده با گسترش چشمگیری روبرو شده و در اشکال دیگری نیز خود را نشان می‌دهد.

براساس اعلام مسئولان حکومتی مشکین‌شهر، بالغ بر ٣٥ کارتن‌خواب در این شهرستان کوچک وجود دارد که هیچ سرپناهی ندارند و شب‌های خود را در گوشه و کنار این شهر سپری می‌کنند.

به دنبال معضل کارتن‌خوابی، پدیده‌ی گورخوابی نیز به صورت گسترده در ایران مطرح شد، اما بعد از مدت کوتاهی این مسأله نیز به فراموشی سپرده شد و امروز شاهد پدیده سوراخ‌خوابی در شهرستان مشکین‌شهر هستیم.

یکی از شعارهای رژیم در اوایل دوران پس از انقلاب، علاوه بر مجانی کردن آب، برق و اتوبوس، این جمله‌ی معروف بود که تبدیل به تیتر صفحه‌ی اول روزنامه‌های کثیرالانتشار آن روزها شد که: خانه نخرید، همه را صاحب خانه می‌کنیم.