کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نوروز راسان روژهلات یکساله شد

14:31 - 28 اسفند 1395

کوردستان میدیا: یکسال از برگزاری مراسم نوروز راسان روژهلات در مرزهای کردستان روژهلات سپری شد.

امروز بیست و هشتم اسفندماه، یکسال از برگزاری مراسم نوروز راسان روژهلات در مرزهای کردستان روژهلات می‌گذرد که در آن حزب دمکرات کردستان ایران مبارزات نوین روژهلات را پس از بیست سال تعلیق مبارزه‌ی مسلحانه اعلام کرد.

این مراسم با حضور مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، اعضای رهبری، کادر و پیشمرگه، خانواده‌های حزب دمکرات و مهمانان در مقر نیروهای ویژه حزب دمکرات مستقر در کوه‌های مرزی روژهلات برگزار شد.

در این مراسم، مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران پیامی را بدین مناسبت خطاب به توده‌های مردم کردستان قرائت نمود.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در این پیام اعلام کرد: پیام ما در عید نوروز، این است که صدا و توان خود را در کوهستان‌ها و شهرهای کردستان برای ایجاد یک نیروی قدرتمند و سرنوشت‌ساز یکپارچه نماییم که زندگانی نوینی را به دور از زیردستی و محرومیت از حقوق برایمان رقم بزند.

آقای هجری همچنین از جوانان پرشور و ظلم‌ستیز روژهلات خواست که برای یک زندگی سرفرازانه و پشت کردن به تمامی عوامل سرافکندگی و عقب‌افتادگی، به صفوف نیروهای پیشمرگه دمکرات کردستان ایران بپیوندند.

پس از اعلام راسان روژهلات، جوانان و مردم انقلابی کردستان با شعارهایی از قبیل چاوەروانی بڕیارین (منتظر فرمانیم)، بژی دێموکرات (زندە باد دمکرات)، چاوەڕێین پێشمەرگە (منتظریم پیشمرگه)، ڕۆژهەڵات ئامادەیە (روژهەڵات آمادە است)، آمادگی و حمایت همه جانبه خود را از مبارزات نوین روژهلات ابراز داشتند.

سپس حزب دمکرات کردستان ایران طی نامه‌ای خطاب به مردم و سازمان‌های ایران هدف از اعلام این دوره از مبارزات نوین را یکپارچه نمودن مبارزات شار و شاخ اعلام کرد که می‌خواهد ایدە آزادی را از زیر آوار از مدل‌های مختلف بزک شدە استبداد نجات دهد و دوبارە بە جامعە معرفی نماید.

حزب دمکرات در این نامه تأکید کرد: مبارزە حزب دمکرات کردستان ایران ماهیتا‌ً مبارزە ایست برای همە ایران، برای برافراشته نگاه داشتن پرچمی کە استبداد دهەهاست سعی در بە زیر کشیدن آن دارد.