کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هیأتی از حزب سوسیالیست کردستان ترکیه از دفتر سیاسی حزب دمکرات دیدار کرد

16:33 - 29 اسفند 1395

کوردستان میدیا: در دیدار میان هیأت‌های حزب سوسیالیست کردستان ترکیه و حزب دمکرات کردستان ایران، تحولات سیاسی مرتبط با مسأله‌ی کرد در منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

روز پنجشنبه ١٩ اسفندماه ١٣٩٥ خورشیدی برابر با ٩ مارس ٢٠١٧ میلادی هیأتی از حزب سوسیالیست کردستان ترکیه به سرپرستی مسعود تک، دبیرکل این حزب از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار نمود و از سوی هیأتی به سرپرستی حسن شرفی، جانشین دبیرکل حزب مورد استقبال قرار گرفت.

در این دیدار دوستانه، طرفین به بحث و تبادل نظر در رابطه با آخرین تحولات سیاسی در ترکیه و به ویژه مسأله‌ی رفراندوم به منظور ایجاد تغییراتی در قانون اساسی این کشور و تأثیر آن بر فرایند سیاسی و مسأله‌ی کرد در این کشور و دیدگاه‌ها و مواضع سازمان‌های سیاسی ملت کرد در کردستان ترکیه در این ارتباط پرداختند.

در بخش دیگری از دیدار، تلاش‌ها و مبارزات جنبش کرد در روژهلات و نقش حزب دمکرات کردستان ایران در این رابطه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. در نتیجه‌ی این تبادل نظر سیاسی و گفتگوی دوستانه، هر دو طرف بر این باور بودند که در اوضاع سیاسی کنونی صرفاً با اتحاد و انسجام احزاب و سازمان‌های سیاسی کردستان می‌توان به آرمان‌های ملت کرد در هر یک از بخش‌های کردستان جامه‌ی عمل پوشاند.

در خاتمه‌ی این گفتگو، یک بار دیگر آقای حسن شرفی، جانشین دبیرکل حزب دمکرات مراتب خرسندی خود و هیأت حزب را از دیدار با هیأت حزب سوسیالیست کردستان ترکیه ابراز نمود و بر لزوم تداوم و تحکیم روابط میان دو حزب دوست تأکید نمودند.