کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نوروز می‌تواند سمبلی برای راسان روژهلات باشد

01:35 - 1 فروردین 1396

کوردستان میدیا: باز هم فروغ شعله‌های آتش نوروز، پیام رهایی و رستاخیز زندگی را در شهرها و روستاها و بر ستیغ کوهستان‌های سرکش کردستان طنین‌افکن نمود.

به همین مناسبت، بعد از ظهر روز دوشنبه، ٣٠ اسفندماه ١٣٩٥ خورشیدی مراسم ویژه‌ای در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران با حضور میهمانان، اعضای رهبری، کادرها، پیشمرگان و اعضای حزب و خانواده‌های آنان برگزار شد.

مراسم با اجرای سرودی تحت عنوان نوروز از سوی گروه موزیک کمیسیون آموزش حزب آغاز گردید.

سپس حسن شرفی، دبیرکل حزب دمکرات سخنانی بدین مناسبت ایراد نمود.

آقای شرفی در سخنان خویش ضمن اظهار شادباش به مناسبت فرا رسیدن سال نو و جشن نوروز به عنوان یکی از سمبل‌های ملی کرد به تمامی فرزندان این ملت به ویژه توده‌های مردم کردستان ایران، ابراز امیدواری نمود که سال نو، سالی سرشار از خیر و برکت برای همگان و سال گسترش بیشتر راسان و به هم پیوستن مبارزات شار و شاخ و نیرومندتر شدن جنبش کرد در کردستان روژهلات باشد و اظهار داشت:
نوروز از سمبل‌های ملت کرد است که علیرغم موانع و محدودیت‌هایی که زمامداران کردستیز بر سر راه برگزاری آن ایجاد می‌کنند، همه ساله شاهد برگزاری این جشن ملی در سرتاسر کردستان به گونه‌ای گسترده و دشمن‌شکن بوده‌ایم که این خود بیانگر اراده‌ی راسخ توده‌های مردم کردستان جهت پاسداشت سمبل‌های ملی کرد است.

جانشین دبیرکل حزب همچنین ابراز امیدواری نمود که مراسمات نوروزی برای همگان با شادی و سرور توأم بوده و همچون یک جشن ملی و نمادی از تجدید حیات و اتحاد ملی برگزار گردد و اهتزاز جامانه و هه‌وری در فضای این جشن‌ها، دشمنان را مرعوب نماید.

پس از بیانات آقای شرفی، ترانه‌ای توسط گروه موزیک اجرا گردید.

سپس خانم ناهید حسینی، شاعر نامدار و عضو کمیته‌ی مرکزی حزب دمکرات کردستان ایران یکی از آثار خود را تحت عنوان سه‌مای جامانه دکلمه نمود.

در بخش دیگری از مراسم، گروهی از پسران و دختران جوان مشعل به دست به سوی محل برافروختن آتش رژه رفتند. در این بخش حسن شرفی، جانشین دبیرکل حزب به همراه خانم چینی منبری، همسر شهید اکبر منبری و ژیلا صالحی، همسر شهید رحیم عبدالله‌زاده (گرگولی) شعله‌های آتش نوروز را برافروختند.

در بخش پایانی این مراسم نیز حضار با شادی و پایکوبی دسته‌جمعی به استقبال سال نو کردی و نوروز جامانه‌ها شتافتند.

گفتنی است، به همین مناسبت، مصطفی هجری، دبیرکل حزب نیز پیامی منتشر نمود که در ابتدای آن آمده است:
در آستانه‌ی نوروز و فرا رسیدن سال نو، این مناسبت را به همگان شادباش می‌گوییم، نوروزی که دیگر می‌تواند سمبلی برای راسان روژهلات باشد. پارسال در چنین لحظاتی بود که از فراز کوه‌های قندیل، پیام راسان روژهلات را به شما ابلاغ نمودیم و به اطلاع رساندیم که ما به عنوان حزب دمکرات کردستان ایران فصل نوینی از مبارزات روژهلات را آغاز می‌کنیم.

دبیرکل حزب در بخش دیگری از پیام خویش خطاب به مردم مقاوم کردستان اظهار داشت:
پس از دو سال فعالیت برای به هم پیوستن مبارزات شار و شاخ، می‌خواهیم یک بار دیگر شما را مخاطب قرار دهیم و بگوییم که راسان روژهلات نزد همگی ما دیگر مفهوم و اصطلاحی نامأنوس و بیگانه نیست، بلکه رفته‌رفته دارد به بخشی از هویتمان تبدیل می‌شود. این شکل‌گیری هویتی در سطح مبارزات شاخ (کوهستان) نهادینه شده و روزبه‌روز مستحکمتر می‌شود،... آنچه که برای شما نیز باقی می‌ماند، مسئولیت‌پذیری در قبال حیات و رهایی میهنمان است. در این زمینه ما مکمل یکدیگر خواهیم بود تا به اتفاق یکدیگر جامعه‌ای آزاد و رها را بنیان نهیم. آنچه که در سال آینده برای ما اهمیت دارد، تداوم حمایت از مبارزات کوهستان است و همزمان بایستی همگان در این راستا فعالیت کنیم که چگونه شهرهای کردستان تبدیل به گهواره و بستر اصلی مبارزه‌ی رهایی‌طلبانه‌ی ملتمان شوند.

نوروز
نوروز می‌تواند سمبلی برای راسان روژهلات باشد

نوروز
نوروز می‌تواند سمبلی برای راسان روژهلات باشد

نوروز
نوروز می‌تواند سمبلی برای راسان روژهلات باشد

نوروز
نوروز می‌تواند سمبلی برای راسان روژهلات باشد

نوروز
نوروز می‌تواند سمبلی برای راسان روژهلات باشد