کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بحرین، اعضای یک باند تروریستی وابسته به سپاه پاسداران را بازداشت کرد

16:17 - 7 فروردین 1396

کوردستان میدیا: بحرین اعضای یک باند تروریستی مظنون به دست‌داشتن در حمله به اتوبوس نیروهای پلیس این کشور در اسفندماه گذشته را بازداشت کرد.

بنا به اعلامیه پلیس بحرین، ۱۴ عضو این گروه بازداشت شده‌اند و به گفته وزارت امور داخلی آن کشور ۱۱ نفر از آن‌ها مظنون هستند که تحت نظارت سپاه پاسداران رژیم ایران و گروه «کتائب حزب‌الله» عراق، آموزش دیده‌اند.

بر اساس گزارش مقامات بحرینی، دو تن از رهبران این گروه ساکن ایران هستند که یکی از آنان به تازگی در «فهرست تروریستی» ایالات متحده قرار گرفته‌ است. شـش تن از بازداشت‌شدگان این گروه در اردوگاهی تحت نظارت سپاه پاسداران و پنج تن دیگر تحت نظارت گردان‌های حزب‌الله عراق و سه نفر دیگر نیز در خود بحرین آموزش دیده‌اند.

وزارت امور داخلی بحرین، بازداشت‌شدگان را متهم کرده‌ است که در جریان انفجار بمبی در کنار اتوبوس حامل نیروهای پلیس دست داشته‌اند. در آن انفجار در اوایل اسفند گذشته، پنج مامور پلیس زخمی شدند.

این نخستین بار نیست که بحرین از بازداشت یا «خنثی‌کردن» اقدامات افراد یا گروه‌های مرتبط با ایران خبر می‌دهد. برای نمونه در ۱۵ اسفند ماه، نیز بیانیه‌ای منتشر کرده و از بازداشت ۲۵ عضو یک گروه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران سخن گفته بود.

دولت بحرین در آن زمان گفته بود یک گروه ۵۴ نفره به ایران و عراق رفته بودند تا در پایگاه‌های سپاه تروریستی پاسداران آموزش ببینند.