کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

باگذشت بیست سال از صدور حکم دادگاه میکونوس، رژیم ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است

16:48 - 21 فروردین 1396

کوردستان میدیا: بیست سال از صدور حکم تاریخی دادگاه میکونوس و محکومیت تروریسم دولتی رژیم اسلامی ایران سپری شد.

در چنین روزی و در بیست و یکم فروردین‌ماه سال ١٣٧٦،حکم دادگاه میکونوس صادر شد و طی آن کاظم دارابی از اتباع ایرانی و عباس راحل تبعه لبنانی به حبس ابد و یوسف امین و محمداتریس هر دو از اتباع لبنان به ترتیب به ۱۱ و ۵ سال زندان محکوم شدند.

همچنین براساس این حکم، علی خامنه‌ای رهبر رژیم، رئیس جمهور وقت علی اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر امور خارجه وقت علی اکبر ولایتی و وزیر اطلاعات و امنیت وقت علی فلاحیان، به عنوان آمران ترور در برلین شناخته شدند.

روز ٢٦ شهریور ١٣٧١ (١٧سپتامبر ١٩٩٢) در جریان حمله‌ی ‌تروریست‌های ‌رژیم جمهوری ‌اسلامی ‌ایران به ‌رستوران میكونوس در برلین آلمان دکتر صادق شرفکندی، دبیرکل سابق حزب دمکرات همراه ‌با فتاح عبدلی‌، عضو كمیته‌ی ‌مركزی‌ حزب و همایون اردلان، نماینده حزب در آلمان به ‌شهادت رسیدند.

یک سال بعد از حادثه رستوران میکونوس یک ایرانی به نام کاظم دارابی کازرونی که مشکوک به عضویت در سپاه پاسداران و سازمان امنیت ایران بود و ۴ لبنانی به نام‌های یوسف امین، محمد اتریس، عطاالله عیاد و عباس راحل توسط پلیس آلمان دستگیر شدند و محاکمه متهمان در ششم آبان‌ماه سال ۱۳۷۲ در آلمان آغاز شد.

دادگاه این عده، حدود ۵ سال و ۲۴۷ جلسه طول کشید و حدود ۹ میلیون فرانک هزینه در برداشت. در جلسات این دادگاه بیش از ۱۷۰ نفر در دادگاه حاضر شده و در مورد حادثه ترور شهادت دادند. شهادت برخی از این افراد بر ضد حاکمیت اسلامی و برخی نیز به نفع آنها بود.

بعد از اینکە رژیم اسلامی ایران و مسئولان ارشد رژیم ایران بە ترور رهبران حزب دمکرات کردستان ایران در آلمان محکوم شدند، کشورهای اروپایی سفرای خود را از تهران فراخواندە و روابط اقتصای خود را با ایران برای مدتی بە تعلیق در آوردند.

فراخواندن سفیران اروپایی بە گفتە خود مسئولان رژیم یکی از بزرگترین بحران‌ و چالش‌های اصلی وقت رژیم بود کە مسئولان این رژیم را ناچار کرد برای اینکە اروپایی‌های بە تهران بازگردند نمایشی بە نام اصلاحات انجام دهند کە در نهایت محمد خاتمی بە عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.

عدالت دادگاه میکونوس هنوز هم مسئولان بلندپایه رژیم را آزار می‌دهد و در این ارتباط سال گذشته خامنه‌ای، رهبر رژیم در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رژیم از حکم تاریخی دادگاه میکونوس به تلخی یاد کرد.

حسین موسویان، سفیر سابق رژیم در آلمان و لابییست کنونی رژیم در آمریکا نیز طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت تحلیلی دیده‌بان ایران ترور میکونوس و ترور وین را از عوامل شکست استراتژی غرب منهای آمریکا اعلام کرد.

باگذشت بیست سال از صدور حکم دادگاه میکونوس، رژیم ایران از سوی کشورهای عربی و غربی به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان و منطقه خاورمیانه شناخته شده است.

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ رژیم ایران را اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان و منطقه خاورمیانه معرفی کرد.

همچنین به گفته عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن، رژیم ایران همراه با گروه‌های القاعده، حزب‌الله و حوثی‌ها حامی رسمی تروریسم در سرزمین عرب است.