کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کمیسیون تشکیلات حزب دمکرات در رابطه با حمله‌ی نیروهای رژیم به کولبران کرد بیانیه‌ای صادر کرد

16:49 - 29 فروردین 1396

کوردستان میدیا: کمیسیون تشکیلات حزب دمکرات کردستان ایران با صدور بیانیه‌ای از تمامی فعالان و سازمان‌های مدنی خواست که سیاست کشتار کولبران و کاسبکاران مناطق مرزی کردستان توسط دژخیمان رژیم ایران را محکوم نموده و سرکوبگری‌های رژیم در کردستان را افشا و با آنها مقابله نمایند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

برای افکار عمومی


همان گونه که اطلاع دارید، در تداوم سیاست قلع و قمع و سرکوبگری‌ نیروهای رژیم جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر روز شنبه ٢٦ فروردین‌ماه ١٣٩٦ خورشیدی شماری از کولبران کرد در مناطق مرزی شهر سردشت، مورد هجوم نیروهای انتظامی رژیم ایران قرار گرفتند که بر اثر آن تعدادی از کولبران کشته و زخمی شدند.

این گونه حملات ضدبشری نیروهای سرکوبگر رژیم برای نخستین بار و آخرین بار نیست که علیه کاسبکاران و مردم محروم مناطق مرزی کردستان ایران انجام می‌گیرد و حق زندگی و معیشت را از آنان سلب می‌کند، بلکه در حقیقت در راستای تداوم سرکوب سیستماتیک تمامی اقشار و طبقات ملت كرد است كه حقوق آنان سلب و پایمال شده است.

تداوم این سیاست ضد بشری و ضد خلقی در حالیست که رژیم جمهوری اسلامی به درازای حیات ننگین و پلید خویش، نان و آزادی را سلب نموده و اکنون نیز مشغول فریبکاری و اجرای نمایش به اصطلاح انتخابات در ایران است.

تردیدی نیست که تمامی آزادیخواهان و آحاد ملت کرد در کردستان ایران دیگر نبایستی در برابر این روند سلب حقوق و محرومیت از زندگی، معیشت، آزادی و کرامت انسانی سکوت اختیار کنند. وظیفه و مسئولیت انقلابی و آزادیخواهانه‌ی هر یک از آحاد ملت کرد است در قبال سیاست خصمانه و آدمکشی‌های جمهوری اسلامی فریاد اعتراض سر دهند و به هر نحو ممکن، با چنین رژیمی مقابله نمایند.

سیاست پلید و ضد بشری سلب حق حیات، به هر شکلی که باشد، محکوم و مغایر با بدیهی‌ترین مبانی حقوق بشری است. در اینجا از مجامع و محافل بشردوست و سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌خواهیم که در مقابل این سیاست رژیم جمهوری اسلامی بایستند. انتظار ما از تمامی فعالان و سازمان‌های مدنی آن است که سیاست حمله به کولبران و کاسبکاران مناطق مرزی را محکوم کرده و سیاست سرکوبگرانه‌ی رژیم را افشا نمایند.

از کلیه‌ی فعالان، مبارزان و تمامی آحاد جامعه‌ی کردستان می‌خواهیم که با احساس وظیفه و مسئولیت میهنی و حق‌طلبانه‌ی خویش، در برابر رژیمی که به طور روزمره معیشت و آزادی را از آنان سلب می‌کند، موضع گرفته و نارضایتی خود را ابراز نمایند و با صفوف متحد و منسجم، برای تأمین حق آزادی، معیشت و صیانت از کرامت انسانی خویش تلاش کنند و بیش از هر زمان دیگری صفوف مبارزه را مستحکم نمایند.

حزب دمکرات کردستان ایران

کمیسیون تشکیلات

٢٧ فروردین‌ماه ١٣٩٦ خورشیدی