کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هیأتی از حزب دمکرات در سمینار دانشسرای فرانسوی اربیل شرکت کرد

22:47 - 29 فروردین 1396

کوردستان میدیا: هیأتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی محمد نظیف قادری عضو دفتر سیاسی حزب، بنا به دعوت رسمی دانشسرای فرانسوی اربیل، در سمیناری که این دانشسرا برگزار کرده بود، حضور یافت.

روز پنجشنبه ٢٤ فروردین‌ماه ١٣٩٦ خورشیدی بنا به دعوت رسمی دانشسرای فرانسوی امور خاورمیانه در اربیل، هیأتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی محمد نظیف قادری عضو دفتر سیاسی حزب، در سمیناری که این دانشسرا برای دکتر سیریل روسل کارشناس جغرافیا و پژوهشگر CNRS برگزار کرده بود، شرکت نمود.

سمینار مزبور به نقشه‌سازی کردستان عراق اختصاص یافته بود و پژوهشگر از ابعاد مختلف کوشیده بود تا مسأله‌ی مرزها و موضوعات مرتبط با خواست اکثریت ساکنان در عراق و کردستان را توضیح دهد.

پژوهشگر بر این مسأله تأکید کرد که کردهای اقلیم کردستان عراق امیدوارند بتوانند از منابع انرژی و معادن طبیعی جهت بنیان نهادن پایه‌هایی نیرومند و مستحکم برای دستیابی به حق تعیین سرنوشت خویش استفاده کنند.

ایشان در سخنان خویش، سیمای نوینی از کردستان عراق در برهه‌ی حساس کنونی ترسیم نمود.

در حاشیه‌ی سمینار نیز هیأت حزب دمکرات با تنی چند از نمایندگان احزاب و سازمان‌های سیاسی حاضر در سمینار به دیدار و گفتگو پرداخت و مراتب سپاس و قدردانی خود را از دانشسرای فرانسوی اربیل و دکتر سیریل روسل اعلام نمود.