کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هیأتی از کردهای شوروی سابق، از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات دیدار کرد

22:50 - 29 فروردین 1396

کوردستان میدیا: هیأتی از کردهای مقیم جمهوری‌های استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق، در دیدار از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران، حمایت خود را از مبارزات ملت کرد در کردستان ایران اعلام نمودند.

روز شنبه مورخه‌ی ٢٧ فروردین‌ماه ١٣٩٦ خورشیدی، هیأتی از اتحادیه‌ی کردهای مقیم شوروی سابق از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کرد و از سوی هَیأتی از اعضای دفتر سیاسی حزب به سرپرستی مصطفی هجری، دبیرکل حزب به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

هیأت مزبور متشکل از طاهر سلیمان رئیس اتحادیه‌ی جمعیت‌های آذربایجان، صاحب امتیاز روزنامه‌ی دیپلوماتا کورد و عضو اتحادیه‌ی مجامع کنگره‌ی کردهای شوروی سابق، برزان علو رئیس اتحادیه‌ی مجامع کردهای سن پطرزبورگ، مامی ماموی رئیس جمعیت دوستان کرد و روسیه، نورالدین علی خان عضو اتحادیه‌ی مجامع کردی قرقیزستان و روسلان علی خانی عضو اتحادیه‌ی مجامع کردی قزاقستان بود.

در این دیدار مسائل مهمی همچون تاریخچه‌ی مبارزات ملت کرد برای رهایی از سلطه‌ی اشغالگران، از جان گذشتگی و فداکاری ملت کرد جهت نیل به صلح و همزیستی برابر و همچنین مبارزات کنونی ملت کرد علیه تروریسم و تروریست‌ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در دیدار مزبور، هیأت اتحادیه‌ی کردهای شوروی سابق ضمن بحث از مسأله‌ی کرد به طور کلی و اوضاع منطقه، بر ضرورت همبستگی و انسجام ملت کرد تأکید نموده و حمایت خود را از رفراندوم استقلال کردستان از عراق و ایجاد کشور کردستان اعلام نمودند و برای موفقیت مبارزات و تلاش‌های ملت کرد و دستیابی این ملت به آزادی و همزیستی عادلانه اظهار امیدواری نمودند.

در این نشست همچنین هیأت میهمان ضمن اعلام حمایت از مبارزات برحق ملت کرد در کردستان ایران، بر لزوم اتحاد و انسجام در صفوف ملت کرد تأکید نمودند.

در خاتمه‌ی دیدار نیز طرفین بر ضرورت تداوم روابط فیمابین و همکاری همه‌جانبه در آینده تأکید به عمل آوردند.

هەیئەتێکی
هیأتی از کردهای شوروی سابق، از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات دیدار کرد