کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

افزایش تصاعدی بیکاری در ایران

17:42 - 31 فروردین 1396

کوردستان میدیا: همزمان با پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول در مورد سطح بیکاری در ایران، آمارهای رسمی حکومت نیز از افزایش تعداد بیکاران در این کشور خبر می‌دهند.

صندوق بین‌المللی پول در تازەترین گزارش خود در باب آیندەی اقتصادی ایران اعلام کرده است: اقتصاد ایران در سال ٩٥ بدلیل کاهش میزان تحریم‌ها و افزایش میزان صادرات نفتی در این سال با تحول مثبت محسوسی روبرو بود اما این رونق در سال آینده با کاهش ٢درصدی روبرو خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول عامل این سقوط را کاهش نرخ نفت در بازارهای جهانی و تصمیم کشورهای تولید کننده نفت در مورد کاهش میزان تولید آن می‌داند.

از سوی دیگر روزنامه وطن امروز در تازەترین شماره خود در مورخ ٣١ فروردین طی راپورتی تحت عنوان مردم بیکار و دولت بیمار به موضوع بیکاری در ایران پرداخته است و می‌نویسد: براساس آمارهای رسمی، ایران با بیکاری ١٢درصدی دست و پنجه نرم می‌کند.

بنابراین گزارش ٧ کشور در طی سال ٩٥ شمسی در چارەیابی برای حل مشکل بیکاری نسبت به ایران از سیاست‌های مناسب‌تری بهرە بردەاند.
همچنین در این گزارش به این نکته اشاره شده است که وضعیت بیکاری طی سال گذشته وخیم‌تر شده بود وبه نسبت کشورهای دیگر ایران برای ایجاد فرصت‌های شغلی هیچ گام عملی برنداشته است.

تعدادی از کشورهایی که وضعیت بیکاری بهتری از ایران دارند شامل: پاکستان، باهاماس، فیجی، مراکش و ترکیه می‌باشد.