کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سفیر آمریکا در سازمان ملل، ایران را عامل اصلی مشکلات خاورمیانه خواند

16:45 - 1 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: در ادامه جدال لفظی میان مقامات آمریکایی و رژیم ایران که در روزهای اخیر بار دیگر بالا گرفته است، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، تهران را «عامل اصلی مشکلات» در خاورمیانه خواند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، نیکی هیلی روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که استراتژی واشینگتن در منطقه باید متمرکز بر ایران باشد و نه اسرائیل.

وی سپس عنوان کرد که «ایران و حزب‌الله با هم تبانی کرده‌اند که خاورمیانه را بی‌ثبات سازند» چنان که آنها با «سبعیت و قساوت بشار اسد را همچنان حفظ کرده‌اند».

یک روز قبل از این اظهارات، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، با انتقاد شدید از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با تهران گفته بود که این توافق نمی‌تواند مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بشود، بلکه تنها باعث تعویق افتادن ماجرا شده است.

در حال حاضر، مقامات آمریکا از جمله سفیر این کشور در سازمان ملل متحد فراتر از توافق هسته‌ای، اقدامات ایران در منطقه از جمله حمایت آن از رژیم بشار اسد و مزدوران حوثی در یمن را هدف اعتراضات خود قرار داده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که واشینگتن در حال بررسی همه تهدیداتی است که از جانب ایران متوجه منطقه و جهان شده و می‌خواهد سیاست‌های خود در قبال تهران را بازنگری کند.