کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حضور هیئتی از حزب دمکرات در دومین کنفرانس ژینوساید

16:25 - 2 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: بنابر دعوت رسمی رئیس دانشگاه بین‌المللی اربیل، هیئتی از حزب دمکرات کوردستان ایران به سرپرستی حسن شرفی معاون دبیر کل حزب دمکرات، در دومین کنفرانس ژینوساید در این دانشگاه حضور یافت.

روز یکشنبه ٢٧ فروردین ١٣٩٦ شمسی، دانشگاه بین‌المللی اربیل دومین کنفرانس خود را تحت عنوان یادآوری برقرای صلح، با حضور جمع کثیری از متخصصین و محققین حوزه ژینوساید و برقرای صلح در شهر اربیل برگزار کرد.

در این کنفرانس که از ساعت ٩ صبح تا ٥ عصر به درازا کشیده شد، بیش از ٢٠ متخصص و محقق در باب موضوع کنفرانس در پانل‌های مجزا به ارئه سخنرانی و مقاله پرداختند. در این نشست به نحوه رفتا حکومت‌ها حاکم بر کوردستان با ملت کورد پرداخته شد، که در این باب نیز آمار و اسناد چشم‌گیری ارائه شد و قوانین مصوبه در این حکومت‌ها و نحوه برقراری صلح نیز مورد بحث قرار گرفت.

بنابر دعوت رسمی رئیس دانشگاه بین‌المللی اربیل، هیئتی از حزب دمکرات کوردستان ایران به سرپرستی حسن شرفی معاون دبیرکل حزب دمکرات، در این نشست حضور به عمل آوردند و علاوه بر دیدار با تعدادی از حاضرین در این کنفرانس به تحلیل مسائل مرتبط با کوردستان پرداختند. در همین راستا نیز در مورد ایجاد مرکزی ویژه برای ثبت ژینوساید و نقض حقوق حقەی ملت کورد در تمام بخش‌های کوردستان به تبادل نظر پرداخته شد.