کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

استفاده رژیم اسد از گاز سارین به اثبات رسید

23:31 - 2 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: هئیتی بریتانیایی وابسته به سازمان بین‌المللی ممنوعیت بکارگیری سلاح شیمیایی اعلام کرد: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که طی هجوم ٤ آوریل در سوریه که موجب مرگ نزدیک به ٩٠ نفر شد از گاز شیمیایی سارین استفاده شده است.

بنابر گزارش آشویتدپرس، نماینده بریتانیا طی پیامی توئیتری اعلام کرده است: ازومچو دبیر کل سازمان بین‌المللی ممنوعیت بکارگیری سلاح شیمیایی در حاشیەی جلسەی غیررسمی مدیران این سازمان نتایج تحقیاقت انجام شده در باب هجوم ٤آوریل را اعلام کرده است.

بنابر این تحقیقات که از سوی ترکیه و بریتانیا انجام شده است، گاز سارین یا مادەای مشابه آن در هجوم مذکور بکار رفته است.

دولت آمریکا نیروهای مسلح دولت سوریه را عامل بمباران شیمیایی خان شیخون می‌داند و طی واکنشی پایگاه هوایی ارتش سوریه را با ٦٠ موشک مورد اصابت قرار داد.

از سویی دیگر رسانەهای وابسته به دولت سوریه اعلام کردەاند که بعد از تخلیەی مناطق تحت محاصره مابین مزایا و زوبدانی از مردم و نیروهای اپوزسیون، کنترل مناطق مذکور بدست نیروهای دولتی افتاده است.

منتقدان بر این باورند که اینگونه رفتارها که موجب قرار گرفتن بیش از ٣٠هزار نفر از مردم این مناطق در قسمت‌های مقدم‌تر جنگ شده است خود مشوقی‌ست برای تکرار دوباره سیاست محاصره مناطق مسکونی به وسیلە نیروهای دولتی بشار اسد، که این خود دوباره باعث افزایش کوچ اجباری مردم و تغیر بافت سیاسی آئینی این منطقه می‌شود.