کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پاکسازی وزارت خارجه آمریکا از عوامل وابسته به ایران ادامه دارد

17:21 - 3 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: از زمان روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، تلاش‌های بی‌وقفەای برای شناسایی و برکنارکردن افرادی که از منافع رژیم ایران دفاع می‌کردند، صورت گرفته است.

بنابر گزارش منتشر شدەای در نشریه پولتیکو، دولت آمریکا در امتداد اقدامات خود در راستای پاکسازی وزارت خارجه از افراد و عواملی با گرایشات نزدیک به ایران، سحر نوروززاده کارمند عالیرتبه این وزارتخانه را از سمت حساس و کلیدی خود برکنار کرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز این خبر را تائید کرده اما به دلیل و علت این برکنار هیچ اشارەان نکرده است.

سحر نوروزاده شهروند آمریکایی ایرانی‌الاصل می‌باشد که در دولت باراک اوباما، به عنوان یکی از اعضای تیم سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا انتخاب شد و در این جایگاه به مسائل مربوط به ایران و کشوهای عرب حاشیه خلیج رسیدگی می‌کرد.

خبرهای منتشر شده علت برکناری سحر نوروززاده را داشتن پستی حساس که می‌توانست بر سیاستگذاری‌های دولت آمریکا در رابطه با ایران تاثیرگذار باشد، در حالی که او به برنامەهای دولت آمریکا باور و ایمان نداشت و به آن وفادار نبوده است می‌دانند.

قابل ذکر است ارتباط تنگاتنگ نوروز زاده با شورای ملی ایران-آمریکا که از لابی‌های شناخته شده و طرفدار جمهوری اسلامی ایران است و افشای این واقعیت طی ماه‌های اخیر، از دلایل دیگر عدم لیاقت و برکناری او ذکر شده است.