کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم سرکوبگر ایران خانواده پیشمرگەها را تحت فشار و تهدید قرار می‌دهد

23:37 - 3 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: مسئولین و نیروهای امنیتی اداره اطلاعات شهر پاوه طی روزهای اخیر از طرق مختلف سعی در بی‌احترامی کردن و تخریب شخصیت خانوادەهای شهیدان و پیشمەرگەهای کوردستان داشته است.

بنابر خبر رسیده به سایت کوردستان میدیا، روز شنبه ٢ اردیبهشت ١٣٩٦ شمسی، مسئولین اداره اطلاعات شهر پاوه، از توابع استان کرماشان، خانوادە پیشمەرگەها و شهیدان را به این اداره فرا خواندە است و از آنان خواستە که فرزندانشان را از صفوف نیروهای پیشمرگه جدا کنند.

خبرنگار کوردستان میدیا در همین ارتباط گفت: نیروهای اداره اطلاعات به این خانوادەها گفتەاند که اگر فرزندانتان دست از پیشمرگه بودن نکشند، به جای آنان شما محاکمه و دادگاهی می‌شوید.

خبرنگار کوردستان میدیا متذکر شد که نیروهای امنیتی توهین و اهانت بسیاری به دکتر قاسملو کردەاند.

مسئولین مراکز امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بوسیلەی عوامل خود و از طرق مختلفی چون تطمیع و تهدید کردن و ایجاد فشار بر خانوادەهای شهیدان و پیشمرگەهای کوردستان، سعی می‌کنند این خانوادەها را مجبور به بازگرداندن و جداکردنشان از نیروهای پیشمرگه کنند.

همچنین تابستان سال گذشته اداره اطلاعات ایران در شهر پاوه از طریق شبکەهای اجتماعی از مردم هورامان خواسته بود که در شناسایی محل و مکان پیشمرگەها با اداره اطلاعات همکاری کنند.

مسئولین حکومتی بعد از آغاز مرحلەی نوینی از قیام آزادیخوهانەی کوردستان، مستمرا خانواده پیشمرگەها را از طرق مختلف تحت فشار قرار می‌دهد.