کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جنگ زرگری رژیم برای انتخابات فرمایشی ریاست جمهوری آغاز شد

23:46 - 5 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: مهرەهای کاندیداتوری به منظور بازار گرمی انتخابات ریاست جمهوری، به جنگ لفظی و علیه هم سخن گفتن، پرداختند.

بنابر اخبار خبرگزاری‌های رژیم، محمدباقر قالیباف یکی از کاندیداها در سخنانی عجیب و غریب وعده داده که اگر به پست ریاست جمهوری برسد به متقاضیان کار، ماهیانه ٢٥٠هزار تومان بپردازد و در همین راستا نیز ٥میلیون شغل جدید ایجاد کند.

این سخنان که قطعا تنها در مخیلات خود او معنا می‌یابد، راه را برای بازار گرمی خیمەشب‌بازی‌ انتخابات رژیم هموار کرد و موجب شد کسانی چون علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری و صادق لاریجانی به موضعگیری در مقابل سخنان او بپردازند.

علی لاریجانی در اینباره گفت: دادن پول مفت به مردم نوعی بی‌احترامی کردن به جایگاه و شان مردم است. همچنین صادق لاریجانی اعلام کرد: لازم است که کاندیداتورها از دادن وعدەهای توخالی پرهیز کنند.

این سخنان مشابه وعده و وعیدهای مهدی کروبی و احمدی‌نژاد در انتخابات سال ٨٨ شمسی می‌باشد که به مردم وعدەی پرداخت پول مفت می‌دادند.

در همین راستا اسحاق جهانگیری، کاندید پست ریاست جمهوری طی سخنانی گفت: اگر کسی وعده ایجاد چند میلیون کار را به مردم بدهد دارد دروغ می‌گوید و می‌خواهد مردم را فریب دهد.

قالیباف همچنین گفته بود که: من و ابراهیم رئیسی هدف مشترکی داریم و آن هم ممانعت از روی کار آمدن دوباره دولت روحانی‌ست چرا که این دولت کشور را به مرز نابوده کشانده است.

البته حسن روحانی نیز در این میان بیکار ننشسته و همچون سال‌های گذشته، به دادن وعدەهای توخالی همچون برقراری آزادی بیان، آزادی فضای دانشگاه‌ها و حل مشکلات زیست محیطی پرداخته است.

وعدەهایی که کارنامەی کاری دولتش دروغ بودن آن‌ها را به اثبات رسانده است و تنها هدف از این وعدەها فریب افکار عمومی و بازار گرمی برای خیمەشب‌بازی انتخابات است.