کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تجمع اعتراضی کارگران ایلامی مقابل مجلس

16:36 - 6 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: عدم پرداخت چندین ماه حقوق و نبود امنیت شغلی، کارگران ایلامی شاغل در پروژه سد سیمره را به اعتراض در مقابل مجلس رژیم کشاند.

بنابر اخبار و گزارشات منتشر شده، تعداد کثیری از کارگران ایلامی برای نشان دادن اعتراض خود به وضعیت حاکم بر کار و زندگی‌شان راهی تهران شده و در مقابل مجلس رژیم ایران دست به تظاهرات و اعتراض زدند.

کارگران در این اعتراض گسترده خواستار پرداخت حقوق معوقه ١٣ ماهه خود شدند. آنان متذکر شدند که در شرایط اقتصادی فعلی که تورم و گرانی نفس را از مردم بریده، عدم دریافت ١٣ماه حقوق بزرگترین ظلم و ناعدالتی‌ در حق آنان است.

بنابر اخبار خبرگزاری‌های حکومتی ایران، شدت اعتراضات تا بدان حد بود که به درگیری لفظی مابین معترضین و نمایندگان مجلس کشیده شد. این کارگران معترض با حمل پلاکاردهایی خواستار رسیدگی به درخواست‌های برحقشان شدند.

از هدف دیگر این تجمع اعتراضی طرح مطالبات اهالی سد و نیروگاه سیمره استان ایلام بوده که خواهان رسیدگی به مشکلات ناشی از آبگیری سد و نیروگاه سیمره برای این منطقه شدند. آنان می‌گویند ۲۰ سال است که از خدمات عمرانی و رفاهی محرومند و وزارت نیرو مکلف است که مشکلات اهالی را حل کند.

ایلام با داشتن بیش از ١٣ درصد منابع گاز و نفت ایران از جمله استان‌های ثروتمند و دارای منابع متعدد زیرزمینی و روزمینی می‌باشد اما مردمان این استان از این ثروت چشم‌گیر بی‌بهره بوده و رژیم اسلامی ایران با استعمار این منطقه و انتقال این ثروت‌ها به استان‌های مرکزی و فارس‌نشین مردمان کورد را در فقر مطلق نگه می‌دارد.

استان ایلام طی ٣٨ سال گذشته تا کنون مستمرا جزء ١٠ استان توسعه نیافتەی ایران بوده و از نظر بیکاری و میزان خودکشی نیز در رنج و عذاب شدیدی است.