کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ارتش اسرائیل انبار اسلحه و مهمات رژیم ایران در نزدیکی فرودگاه دمشق را هدف قرار داد

17:49 - 7 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: ارتش اسرائیل انبار اسلحه و مهمات رژیم ایران در نزدیکی فرودگاه دمشق را منهدم کرد.

در نخستین ساعات امروز پنج‌شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه، ارتش اسرائیل حمله هوایی را به انبار اسلحه و مهمات رژیم ایران در نزدیکی فرودگاه دمشق انجام داد.

شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه خود در اپوزیسیون سوریه اعلام کرد: در مجموع پنج حمله با هدف انهدام این انبار که در ٢٥ کیلومتری دمشق واقع است انجام شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل هدف از این حمله هوایی را سیاست اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی حزب‌الله لبنان به تسلیحات نظامی پیشرفته توسط رژیم ایران عنوان نمود.

خبرگزاری رویترز نیز نوشته است: این انبار متعلق به رژیم ایران است و مقصد نهایی تسلیحات نظامی است که رژیم ایران با هواپیماهای مسافربری و تجاری به سوریه ارسال می‌کند.

به گفته منابع اطلاعاتی، این انبار اسلحه و مهمات واقع در نزدیکی فرودگاه دمشق تحت نظر نیروهای حزب‌الله لبنان می‌باشد.

روز جمعه هجدهم فروردین‌ماه نیز، ارتش آمریکا در پاسخ به حمله‌ی شیمیایی رژیم بشار اسد به شهر خان شیخون در استان ادلب، با پرتاب بیش از ٥٩ موشک توماهاک پایگاه هوایی الشعیرات وابسته به رژیم بشار اسد را منهدم کرد.

رژیم بشار اسد در جنگ داخلی هفت ساله در سوریه از سوی روسیه، رژیم ایران و شبه نظامیان شیعه منطقه از جمله حزب‌الله لبنان از متحدان رژیم ایران و دشمن قسم خورده اسرائیل حمایت می‌شود.