کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

احزاب روژهلات: انتخابات را تحریم می‌کنیم و از مردم کردستان می‌خواهیم در انتخابات شرکت نکنند

17:20 - 8 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: شش حزب سیاسی روژهلات در بیانیه‌ای مشترک انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا را تحریم کردند.

متن این بیانیه که در اختیار وب‌سایت کوردستان میدیا قرار گرفته، عیناً درپی می‌آید:

بیانیه‌ی مشترک

توده‌های مردم مبارز کردستان!


جمهوری اسلامی ایران بیست و نهم اردیبهشت‌ماه امسال، انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا را برگزار می‌کند. آنچه به عنوان انتخابات در این روز تحت حاکمیت رژیم اسلامی ایران برگزار می‌شود، تحت هیچ معیار دمکراتیک و مدرنی نمی‌تواند انتخاباتی آزاد تلقی شود. در شرایطی کە احزاب سیاسی اپوزیسیون رژیم در ایران غیرقانونی اعلام شدە‌اند و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود، ابراز آزادی بیان در سرتاسر ایران جرم انگاشتە می‌شود و ملت کرد از ابتدایی‌ترین حقوق ملی و انسانی خود محروم می‌باشد، این انتخابات به معنای محروم‌کردن شهروندان کرد از حق تعیین سرنوشت خود است و بە عنوان عاملی در راستای تداوم حاکمیت مستبد و دیکتاتور جمهوری اسلامی در ایران می‌باشد.

در این رابطه از همه مردم کردستان می‌خواهیم به عنوان واکنشی قاطع در مقابل این محرومیت‌ها و نبود حقوق؛ در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت‌ماه شرکت ننمایند و با عدم مشارکت در این انتخابات نمایشی پیامی روشن از اراده و اتحاد در مقابل رژیمی که حقوق انسانی و مشروع شما را نقض می‌کند به گوش جهان برسانید. تحریم فعال این انتخابات نمایشی در همان حال راهی برای مقابله با تحمیل هر نوع فشار و سرکوب تحت عنوان انتخابات است.

از تمامی فعالان عرصه‌های مبارزه اجتماعی و مدنی، فعالان سیاسی، جریانات و شخصیت‌های سیاسی می‌خواهیم با استقبال از این فراخوان و نیرومندتر کردن صفوف اتحاد به وظیفه آزادیخواهانه خود عمل نمایند.

حزب دمکرات کردستان ایران

حزب کومله زحمتکشان کردستان

حزب کومله کردستان ایران

سازمان خبات کردستان ایران

کومله ـ سازمان کردستانی حزب کمونیست ایران

رفقای پیشین

هفتم اردیبهشت‌ماه ١٣٩٦
بیست و هفتم آوریل ٢٠١٧