کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات: انتخابات هیچ تغیری در سیستم رژیم ایران ایجاد نمی‌کند

16:06 - 26 اردیبهشت 1396

کوردستان میدیا: حسن شرفی سخنگوی حزب دمکرات کردستان ایران، طی مصاحبەای اعلام کرد که انتخابات در ایران مبنای دمکراتیکی ندارد و صحبت از حقوق ملی ملیت‌های ایران پایەهای نظام را با تهدید روبرو می‌سازد.

حسن شرفی، معاون دبیر کل و سخنگوی حزب دمکرات کردستان ایران، طی مصاحبەای با سایت باسنیوز به ماهیت انتخابات به ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو پرداخت و گفت: آنچکه به انتخابات در رژیم اسلامی ایران بنابر ماهیت و ذات رژیم مربوط می‌شود در واقع بیانگر غیردمکراتیک بودن آن و هماهنگ نبودنش با هیچکدام از معیارهای انتخابات دمکراتیک می‌باشد و ما با نوعی پارادوکس در این به اصطلاح انتخابات روبرو هستیم و بیانگر دروغین بودن آن است. در این دور از انتخابات نیز به مانند دورەهای پیشین، غیرقانونی و نادمکراتیک بودن آن به عینه عیان است و در نهایت نیز نباید چشم به راه نتیجه درست و حقیقی از آن باشیم.

حسن شرفی همچنین افزود: از آنرویی که کاندیداهای ریاست‌جمهوری در ایران باید از چندین فیلتر گزینش رژیم عبور کنند و بنابر مهندسی انتخابات، اشخاص از پیش مشخص شده‌اند، قریب به ٧٥ درصد مردم ایران از کاندید شدن محروم و این حق از آنان ضبط شده است. به همین خاطر انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران ماهیتا غیردمکراتیک می‌باشد.

سخنگوی حزب دمکرات در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: تغیر چهرەهای مسئولین در رژیم اسلامی ایران موجب هیچگونه تغیری در سیاست‌های کلان ایران، معیشت زندگی مردم، تداوم سرکوب، اعدام و نیز سیاست خارجه آن نمی‌شود. به عنوان مثال زمانی که خاتمی روی کار آمد بعد از مدتی معترف شد که هیچگونه قدرت و اختیاری ندارد و نیز احمدی‌نژاد بعد از دو دوره ریاست‌جمهوری حتا صلاحیتش تائید نشد. همچنین باید به موسوی و کروبی اشاره کرد که در زمان خود نخست‌وزیر و رئیس مجلس بودەاند که دیدیم به حاشیه رانده شدند، در واقع جمهوری اسلامی حتا نسبت به دلسوزان خود نیز وفادار نیست.

سخنگوی حزب دمکرات به مساله بایکوت از سوی احزاب کُرد کرد و گفت: بایکوت و تحریم کنونی با گذشته تفاوت‌هایی دارد، اگر پیشتر حزب یا جناحی کردی سعی می‌کرد از بایکوت و تحریم دوری کند و در انتخابات شرکت سهیم باشد، اما امروزه به این قناعت رسیده است که رژیم چنین فرصتی را به کسی نمی‌دهد و هیچ زمینەای نیز برای تغیر وجود ندارد که در آن راستا بتوان برای رسیدن به حقوق ملی ملت کرد گامی برداشت. همچنین تمام سازمان‌ها و احزاب حاضر در این تحریم تا بدانجا که در توان داشته‌اند از طریق رسانه و میزان نفوذ خود در جامعه، از مردم خواستەاند که به پای صندوق‌های رای نروند.