کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

انفجار فولاد بویراحمد کارگرانی را که ٨ ماه حقوق نگرفته بودند در کام خود بلعید

17:06 - 3 خرداد 1396

کوردستان میدیا: ایران کشوری که در آن کارگرها، اقلیت‌ها، زنان، کودکان، فعالین سیاسی و مدنی‌اش هر روزه با مجموعەای از حوادث و تنگناهای بی‌شماری روبرو می‌شوند که نه تنها شادابی زندگانی را بر آن‌ها حرام کرده بلکه استمرار حیات طبیعی‌شان را نیز با خطر جدی روبرو نموده.

بنابر اخبار و گزارشات منتشر شده، بامداد روز دوشنبه ١ خرداد ١٣٩٦ شمسی، در پی انفجار یکی از کورەهای ذوب‌آهن در کارخانەی فولاد بویر احمد، ٩ کارگر این کارخانه با سوختگی شدید مواجه شدند. سوختگی ٣ نفر از این کارگران ١٠٠درصد و سه نفر دیگر ٧٠درصد اعلام شده که ٣ کارگر دیگر نیز بر اثر موج‌گرفتگی و نیز سوخگتی شدید در وضعیت بغرنج جسمانی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم، علت اعزام مصدومین به استان‌های دیگر را نبود امکانات مناسب و کافی ذکر کرده است. تاکنون علت این انفجار مشخص نشده است و گزارشی در این رابطه منتشر نگردیده است.

بنابر اخبار منتشره بعلت نبود امکانات پزشکی در استان کهگیلویه و ‌بویراحمد، بیمارستان‌های این استان مجبور شدند که مصدومان این حادثه را به شهرهای اصفهان و شیراز اعزام کنند.

همچنین قابل ذکر است که بنا به گفتەی یک فعال صنفی کارگری به خبرگزاری حکومتی ایلنا، کارگران این کارخانەی صنعتی ٨ ماه حقوق معوقەی خود را تاکنون دریافت نکردەاند.

رژیم اسلامی ایران طی ٣٨ حاکمیت خود کمترین گام را در راستای رفع توسعه‌نیافتگی استان‌های زاگرس برداشته است بطوریکه این استان‌ها حتا از امکانات اولیه پزشکی که بتواند در موارد اورژانس جان بیماران و مصدومین را نجات دهد محروم‌اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل بی‌توجهی مضاعف مرکزنشینان طی سال‌های اخیر شاهد مرگ شهروندان خود هنگام اعزام به بیمارستان‌های استان‌های مجاور چون اصفهان و شیراز بوده است، مردمانی که در فقری شدید و نبود امکانات اولیه انسانی در این استان، روزگار می‌گذراند.