کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کمیتەی سنا دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران به تصویب رسید

23:39 - 6 خرداد 1396

کوردستان میدیا: کمیتەی روابط خارجەی سنای آمریکا، طرح جدیدی را که شامل تحریم‌های نو علیه رژیم اسلامی ایران می‌باشد را به تصویب رساند.

بنابر گزارشات و اخبار منتشر شده، روز پنجشنبه ٤خرداد ١٣٩٦، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح افزایش دامنەی تحریم‌ها علیه رژیم ایران را به تصویب رساند.

این طرح که به «قانون مقابله با اقدامات برهم زننده ثبات، توسط ایران» شهرت یافته است، با ١٨ رای مثبت و تنها ٣ رای منفی از سوی اعضای کمیتەی روابط خارجەی سنای آمریکا به تصویب رسید و در صورتی که به تصویب در صحن اصلی سنا و ابلاغ رئیس جمهوری آمریکا نیز برسد، تحریم های جدیدی علیه ایران را در پی خواهد داشت.

عصر پنجشنبه، سناتور باب کورکر در واکنش به تصویب این طرح در کمیته روابط خارجی سنا، گفت: این طرح در صورت تبدیل شدن به قانون، تحریم‌هایی را برای فعالیت‌های موشکی، اقدامات منطقه‌ای و نقض حقوق بشر علیه ایران وضع می‌کند.

بر اساس این طرح در صورت تصویب در صحن سنا، دولت آمریکا ظرف مدت ۹۰ روز، باید تحریم های جدیدی علیه افراد و نهادهای فعال در توسعه برنامه های موشکی ایران تصویب کند.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا این طرح را فروردین ماه ارائه داد اما یک ماه پیش اعلام کرد که بررسی طرح‌های مربوط به افزایش تحریم‌های ایران را به خاطر اروپاییان و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در ایران یک ماه به تعویق می اندازد.

آقای کورکر گفت: تصویب این طرح نشان داد که بالاخره ایران را نسبت به اقدامات غیر هسته ای و بی ثبات کننده اش، پاسخگو خواهیم کرد.