کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فرانسه به ایران هشدار داد

23:40 - 6 خرداد 1396

کوردستان میدیا: بعد از آشکار کردن سومین مرکز موشکی ایران از سوی مقامات رژیم، فرانسه به موضع‌گیری شدید در این رابطه دست زد.

رومان نادال، سخنگوی وزیر خارجه فرانسه، روژ جمعه ٥خرداد ١٣٩٦ شمسی، نسبت به خبر ساخت سومین کارخانه موشک‌های بالیستیک توسط ایران ابراز نگرانی کرد.

نادال در واکنش به خبر تاسیس سومین کارخانه ساخت موشک بالیستیک از سوی ایران، از رژیم ایران خواسته تا به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند بمانند و از ایجاد تنش در منطقه خودداری کنند.

به گفته او، هر اقدامی که در راستای ساخت موشک های بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای صورت بگیرد، بنا به مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ممنوع است. پیش از این ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی نسبت به آزمایش موشکی ایران اعتراض کرده بودند.

براساس قطعنامه سازمان ملل، ایران اجازه آزمایش موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی را ندارد. ایران ضمن رد این ادعاها، می گوید برنامه موشکی این کشور برای دفاع ضروری است.

خبرگزاری حکومتی رسمی فارس روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه به نقل از یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران خبر از این داد که ایران سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک های بالیستیک را ساخته است.

خبر ساخت این کارخانه در حالی منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در نخستین سفر بین المللی خود که بخشی از آن شامل دیدار با مقامات عربستان سعودی بوده است، ایران را حامی گروه های تروریستی و تهدیدی برای کشورهای خاورمیانه خوانده است.