کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

چین، دلارهای ایران را بلوکه کرد

22:34 - 7 خرداد 1396

کوردستان میدیا: بنابر آخرین گزارشات منتشره از سوی رسانەهای جمهوری اسلامی ایران، نقل و انتقال ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی ایران، جدیدترین مشکل رژیم می‌باشد.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه تروریستی پاسداران رژیم، طی گزارشی خبر از ایجاد مشکل حاد در نقل و انتقال ارز محصولات پتروشیمی ایران داد. این در حالی‌ست که هنوز تلاش‌ها برای حل مشکلات ناشی از انتقال ارض حاصله از فروش نفت، بعد از عقد برجام تا کنون عقیم مانده است.

در همین رابطه روزنامەی شرق طی گزارشی تحت عنوان بلوک سریالی پول‌های ایران، به سفر علی طیب نیا وزیر اقتصاد رژیم اسلامی ایران به چین پرداخته که با هدف حل مشکل جدید بلوکه شدن دلارهای ایران از سوی این کشور انجام شده است.

بنابر این گزارش، انجمن‌ کارفرمایی صنفی صنعت پتروشیمی در این اواخر و طی نامەای متذکر شده بود که امکان وصول ارزهای حاصل از فروش مواد پتروشیمی از چین وجود ندارد و دلارهای ایران بلوکه شدەاند.

پیشتر نیز یکی از انجمن‌های صنفی صنعت پتروشیمی، خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور رژیم به آغاز مرحلەای جدید از مشکلات صادرات مواد پتروشیمی اشاره کرده بود.

در این نامه علاوه بر خاطر نشان کردن این موضوع که ٤٠درصد محصولات پتروشیمی ایران تنها به چین صادر شده است، تاکید شده که طی ماه‌های گذشته بدلیل تغیرات قوانین داخلی چین و فشارهای آمریکا و عربستان، مصائب و مشکلات جدیدی گریبان این صنعت را گرفته است که می‌تواند تاثیر جبران ناپذیری بر بازار ارز و اقتصاد ایران بگذارد.