کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعزام ١٨٠٠ روحانی به کرماشان به منظور مغزشویی مذهبی

17:38 - 8 خرداد 1396

کوردستان میدیا: با گسترش موج هویت‌خواهی جوانان کرماشانی و شکل‌گیری حرکت‌های مردمی جهت احقاق حقوق ملی کردها در این استان و گرایش روزافزون نسل جدید به احزاب کوردی و مخالف رژیم، حکومت ایران دست به اقدامات تفرقەانگیزانه در کرماشان زده است.

بنابر اخبار منتشر شده در رسانەهای حکومتی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی کرماشان از اعزام یک هزار و ۸۰۰ مبلغ مذهبی به مناطق مختلف استان کرماشان خبر داده است.

مجتبی بیات در گفتگو با خبرگزاری حکومتی مهر، در خصوص تعداد مبلغین اعزام شده به مناطق مختلف کرماشان گفت: با پیگیری‌های مجدانه‌ای که قبل از ماه رمضان با دفتر تبلیغات قم مبنی بر نیاز استان داشتیم، توانستیم مقدمات اعزام ١٨٠٠ مبلغ را فراهم کنیم.

شهرهای مختلف کوردستان بدلیل عدم توسعه و نابودی بنیادهای اقتصادی آن و نیز غارت منابع زیرزمینی و روزمینی آن از سوی حکومت‌های مرکزگرای ایران طی دورەهای مختلف با فقر توسعەنیافتگی گسترده و چشم‌گیری روبروست. این عامل به ابزاری در دست‌های حکومت اسلامی ایران برای فشار بر مردم و کشاندن جوانان به صفوف نیروهای وابسته به خود شده است.

کرماشان به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کوردستان که مذاهب مختلف و لهجەهای گوناگون کوردی را در آغوش خود گرفته همیشه هدف برنامەهای ویرانگر و تفرقەانگیز حکومت‌های ایرانی بوده تا از این طریق بتوانند جنبش ملی کوردها را منحرف و دچار مشکل کنند.

اعزام مبلغین مذهبی به نواحی مختلف کرماشان که دارای جمعیت قابل توجهی از کوردهای یارسان است هدفمند و برنامەریزی شده می‌باشد.

کوردهای یارسان که از لحاظ اقتصادی ضعیف‌ترین و محروم‌ترین قشر کوردستان می‌باشند هدف اصلی این مبلغین‌اند تا با بهرەگیری از این فقر و کشاندن آن‌ها به سوی اسلام و وابسته کردن آن‌ها به حکومت، مانع از حرکات اعتراضی و پیوستن آن‌ها به جنبش ملی-دمکراتیک کوردستان شوند.