کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

قطعنامەی ١٨٨ مجلس نمایندگان آمریکا علیه رژیم تهران به ثبت رسید

23:16 - 23 خرداد 1396

کوردستان میدیا: در راستای محکوم کردن کشتارهای دهەی ٦٠ شمسی که طی آن هزاران نفر از فعالین و زندانیان سیاسی ایران بدست رژیم اسلامی کشته شدند، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامەی ١٨٨ را به ثبت رساند.

بنابر اخبار منتشره مایکل مک کالین رئیس کمیتەی امنیت ملی در مجلس نمایندگان آمریکا و از جناح جمهوریخواهان و نیز الیویت انگل رئیس نمایندگان دمکرات در کمیتەی امور خارجه، با انتشار بیاننامەای به صورت رسمی قطعنامەی ١٨٨ را اعلام کردند.

در همین رابطه روزنامەی واشنگتن پست، طی گزارشی به محکومیت ایران بخاطر کشتارهای دهەی ٦٠ پرداخته است.

در سال گذشته نیز فایلی صوتی از صدای آیت‌الله منتظری در ارتباط با این اعدام‌ها و مجریان آن منتشر شد که واکنش‌های مختلفی را در ایران بدنبال داشت.

پورمحمدی که خود یکی از قضات صادر کنندەی احکام اعدام برای زندانیان سیاسی در دهەی ٦٠ بوده در این رابطه پیشتر گفته بود: زنده کردن این موضوع تنها تلاشی‌ست برای پاک سازی دشمنان.

همچنین علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی نیز طی سخنانی از انتشار این فایل به عنوان یک اشتباه یاد کرده بود و گفته بود: این قدامات با اهدافی پلید از سوی دشمنان انجام می‌شود و به همین خاطر است که رسانەهای خارج از کشور مستمرا به آن می‌پردازند و حتا در پاریس برای آن نمایشگاه برگزار می‌کنند.