کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تنش‌های میان ایران و عربستان، افزایش جنگ لفظی این دو را در پی داشته است

18:26 - 24 خرداد 1396

کوردستان میدیا: بعد از آشوب‌پراکنی‌های رژیم اسلامی ایران و دخالت‌های گسترده‌ی این رژیم در کشورهای منطقه، دولت عربستان سیاستی فعال در راستای مهار و کنترل رفتارهای مداخله جویانه رژیم ایران در پیش گرفته است.

عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان، طی سخنانی در شبکه العربیه مدعی شد: ایران اصلی‌ترین حامی تروریست در جهان محسوب می‌شود، و نیز از مداخله ایران در کشورهای عربی سخن گفت و متذکرشد که ایران ناقض قوانین بین‌المللی است.

از سوی دیگر پس از حوادث تهران، محمدجواد ظریف از دست داشتن عربستان در این حوادث سخن گفت واعلام کرد: می‌دانیم عربستان در ترویج تروریسم در ایران فعال است. همچنین وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سوال که چرا گفته است پشت این حملات عربستان بوده، اعلام کرد که :مسئولان عربستان علنی گفته‌اند جنگ را به داخل ایران می‌بریم که این تهدید مستقیم است، همان روز حمله تروریستی وزیر خارجه عربستان توییت کرد.

همچنین در سایت‌های رسمی جمهوری اسلامی فرمانده کل نیروهای تروریستی سپاه پاسداران رژیم، محمدعلی جعفری عربستان را متهم ساخت و گفت: طبق اطلاعات دقیقی که داریم عربستان علاوه بر حمایت از تروریست‌ها، انجام عملیات در ایران را از آنها مطالبه کرده است.

در واکنش به این اتهامات، عادل‌الجبیر اعلام کرد: هیچ مدرکی دال بر اینکه افراط‌‌‌‌‌‌ گرایان عربستانی در حمله تهران دست داشته‌اند وجود ندارد.

این سخنان در حالیست که ایران با دخالت نیروهای تروریستی‌اش همچون حزب‌الله و حماس و... در منطقه خاورمیانه در حال آشوب پراکنی و آشفته کردن منطقه است و از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی که در یمن و بحرین فعالیت دارند عربستان را و کشورهای منطقه را هدف قرار داده است.