کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تیلرسون: سیاست ما حمایت از تغییر رژیم ایران است

17:27 - 25 خرداد 1396

کوردستان میدیا: مداخلات گسترده رژیم ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و حمایت از ترورسیم بین‌المللی که وقوع و گسترش جنگ‌های داخلی را در این کشورها در پی داشته است، دولت ترامپ را به این قناعت رسانده که بجز تغیر رژیم اسلامی ایران راه حلی نهایی برای پایان دادن به مناقشات منطقه وجود ندارد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که روز چهارشنبه ۲۴ خرداد در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حضور یافت طی سخنانی به تشریح سیاست‌ها سازمان متبوع‌اش در ارتباط با ایران و مسائل خاورمیانه پرداخت.

او در این نشست، ایران را عامل اصلی بی‌ثباتی و گسترش تروریسم در منطقه دانست و بر تغیر رژیم اسلامی ایران به عنوان هدف اصلی سیاست‌های دولت آمریکا تاکید کرد.

وی در این ارتباط متذکر شد که: سیاست ایالات متحده پشتیبانی از سازمان یا گروەهایی‌ست که به تغییر مسالمت‌آمیز این حکومت منجر شود.

وزیر خارجەی آمریکا در جواب تد پو، سناتور جمهوریخواه، که درباره تغییر رژیم ایران و قرار دادن سپاه پاسداران رژیم در فهرست گروه‌های تروریستی سئوال کرده بود گفت: سیاست خارجی آمریکا در مورد ایران در حال شکل‌گیری است و هنوز به رییس‌جمهوری ارائه نشده است.

تیلرسون در ادامه تاکید کرد که وزارت خارجه همچنین در حال بررسی پیامدهای دیپلماتیک و بین‌المللی قرار دادن کلیت سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی است.

او در ادامه این نشست به موضوع برجام پرداخت و گفت: پس از مطالعه برجام، توافق هسته‌ای با ایران را توافقی ضعیف یافتەایم.

اظهارنظرهای مذکور در ادامه و تاکیدی است بر سخنان دونالد ترامپ که پیشتر ایران را محور اصلی اشاعه ترور در جهان و تهدیدی برای صلح و ثبات خاورمیانه معرفی کرده بود.