کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تداوم اعتراضات مردمی در شهرهای ایران

17:26 - 29 خرداد 1396

کوردستان میدیا: در پی وضعیت اقتصادی و اجتماعی نابسامان در ایران و سیستم اداری ناکارآمد، تخلفات وعدم توجه به حق و حقوق مردم درچندین شهر ایران مردم با تحسن و اعتراضات، پیگیر مطالبات خود شده و خواستار پاسخگویی و حل مشکلات خود از سوی مدیران و دست‌اندرکاران دولت شدند.

از نمونه‌های این اعتراضات، گارگران نیشکر هفت‌تپه می‌باشد که در پی خلف وعده کارفرما، اعتصاب و تجمع خود را ازسر گرفتند. در طول هفته‌های گذشته کارگران این شرکت چندین بار اقدام به تحسن کردند و صبح امروز نیز با دست کشیدن از کار خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

همچنین در همین راستا و عدم پرداخت حقوق کارگران، ٢٠٠ نفر از کارگران شهرداری منطقه دو اهواز برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری و شورای شهر اهواز تجمع کردند، کارگران پیمانی این بخش از شهرداری اهواز حقوق چند ماه گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.

در تهران نیز جمعی از کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تهران در روز یکشنبه ٢٨ مرداد، با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت در خیابان انقلاب نسبت به آنچکه مدیریت نادرست مالی شرکت مترو خواندند، تجمع کردند . تجمع کنندگان نسبت به عملکرد محمد احمدی‌بافنده مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و نیز آنچه سکوت شورای‌ شهر در قبال حق ضایع شده خود می‌خواندند، با سردادن شعارهایی همچون حق‌خوری، خیانت، لعنت به این ریاست و سکوت شورای شهر، خیانت است به ملت اعتراض خود را نسبت به عملکرد شرکت بهره‌برداری مترو تهران نشان دادند.

و همچنین در پی انتشار اخباری مبنی بر انحلال و ادغام موسسه ثامن روز شنبه سپرده‌گزاران این موسسه روز شنبه ٢٧خرداد ٩٦ برای دریافت وجوه خویش به شعب این موسسه هجوم بردند. بنا به گزارشات نیروهای سرکوبگر رژی اسلامی ایران به سپرده‌گزاران موسسه اعتباری ثامن در مقابل شعبه کیهان‌شهر این موسسه در جنوب‌شرقی تهران حمله کردند و سپرده‌گزاران معترض را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

درمشهد نیز صبح روز شنبه ٢٧خردا ماه ٩٦ جمعی از دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان در مشهد در اعتراض به لو رفتن سوالات امتحنات نهایی در کانال‌های تلگرامی قبل از امتحان تجمع کردند.

پنجشبه شب ٢٥ خرداد ٩٦ در تهران و مشهد و اردبیل مال باختگان موسسه کاسپین در اعتراض به عدم بازگرداندن پول‌های به یغما رفته خود توسط این موسسه حکومتی دست به اعتراض زدند و در تهران مقابل شعبه آن موسسه در خیابان شریعتی تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان اقدامی از سوی کارگزاران رژیم آخوندی برای حل مشکلات خود شدند. همچنین مالباختگان در مشهد و اردبیل نیز در اعتراض به غارت اموال خود توسط موسسه غارتگر کاسپین در مقابل دفاتر این موسسه اقدام به برگزاری تجمع و تحصن شبانه کردند.