کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

عربستان سه عضو سپاه پاسداران رژیم را بازداشت کرد

17:34 - 30 خرداد 1396

کوردستان میدیا: در پی تجاوز آشکار نیروهای تروریستی سپاه پاسداران به مرزهای آبی عربستان، نیروی دریایی آن کشور چند تن از پاسدارهای رژیم را بازداشت کرد.

به گزارش رویترز، وزارت اطلاعات عربستان سعودی روز دوشنبه٢٩ خرداد طی بیانیەای اعلام کرد که نیروی دریای این کشور سه عضو سپاه پاسداران رژیم جمهوری اسلامی ایران را که سوار بر قایقی به مرزهای آبی عربستان تجاوز کرده بودند را متوقف و سرنشینان آن را بازداشت کردە است.

وزارت اطلاعات عربستان با انتشار اعلامیه‌ای اعلام کرده، این قایق یکی از سه قایقی بوده که نیروهای دریایی عربستان آنها را در خلیج فارس رهگیری کرده بودند و با نزدیک شدن آنها به سکوی نفتی مرجان نیروی دریایی ابتدا تیر هشدار شلیک کرد که با بی‌توجهی قایق‌ها سپاه روبرو می‌شود که نهایتا واکنش نیروی دریایی عربستان را در پی داشته و یکی از قایق‌ها توقیف شده و دو قایق دیگر گریخته‌اند.

بنابر گزارشات در قایق توقیف شده اسلحه و مواد منفجره پیدا شده است.

این در حالیست که خبرگزاری‌های ایران مدعی شده‌اند که این قایق‌ها ، قایق ماهیگیری بوده‌اند و با شلیک نیروهای عربستان یک صیاد جان خود را از دست داده است.

در واکنش به این رویداد مجید آقابابایی، مدیر کل امور مرزی وزارت رژیم، به خبرگزاری‌های ایران اعلام کرده است این افراد نیروی نظامی نبوده و با تائید خبر مرگ یکی از این افراد اضافه کرد که وزارت خارجه در حال تحقیق در این باره است.

ازسوی دیگر محمد‌صالح جوکار عضو سابق کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرگزاری‌های رژیم اعلام کرده: تیراندازی گارد ساحلی عربستان قطعا عمدی بوده و به دنبال آن هستند که منطقه را به تشنج بکشند و با توجه به تغییراتی که در رفتار آل‌سعود در منطقه شاهد هستیم به منزله تجاوز آشکار است.

به نوشته رویترز بنابر تحلیل ناظران سیاسی، بازداشت سه عضو تروریستی سپاه پاسدارن بر تنش بین ایران و عربستان خواهد ‌افزود.

روابط دیپلماتیک ایران و عربستان نزدیک به دو سال است که به دلیل دخالت‌های رژیم اسلامی در امور کشورهای منطقه و حمایت از نیروهای تروریستی علیه عربستان و کشورهای دیگر تیره شده است. این روابط در ماه گذشته بیش از پیش رو به تیرەای گرائیده است.