کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پیش‌لرزەهای استقلال کردستان، کاخ خامنەای را به لرزه انداخته است

22:41 - 1 تیر 1396

کوردستان میدیا: مساله استقلال اقلیم کردستان واکنش رهبر رژیم ایران را در پی داشت و طی سخنانی رسما مخالفت خود را با این مساله اعلام کرد.

بنابر گزارشات منتشر شده، طی سفر حیدر عبادی نخست وزیر عراق به ایران و دیدارش با علی خامنەای رهبر رژیم اسلامی ایران، خامنەای در سخنانی مخالفت صریح خود را با مساله استقلال کردستان اعلام کرد.

خامنەای در نشستی با عبادی به او گفت: نباید به آمریکا اعتماد کنید و همچنین آمریکا را متهم کرد که دشمن اصلی استقلال، هویت و تمامیت عراق است.

رهبر رژیم ایران در ادامه این دیدار صراحتا به مخالفت با استقلال کردستان پرداخت و مخالفت خود را با این مساله ابراز کرد.

این سخنان در حالی ابراز می‌شود که فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق، روز٣شنبه طی مصاحبەای با تلویزیون رووداو هرگونه فشار ایران برای دخالت‌ در تصمیم‌گیری‌های حکومتی در عراق را رد کرده بود.

مساله استقلال کردستان عراق و مشخص کردن روز رفراندوم برای مساله استقلال در مهرماه امسال از سوی حکومت اقلیم کردستان واکنش چندین کشور از جمله ایران را در پی داشته است.

در نظرسنجی که دانشکدەی دمکراسی ملی آمریکا انجام داده بود این پرسش از شرکت کنندگان شده بود که آیا لازم است کردستان در وضعیت فعلی خود بماند یا به کشوری مستقل بدل شود؟ که در پایان این نظرسنجی سراسری ٩٦درصد افراد شرکت کننده بر این عقیده بودند که کردستان باید مستقل شود.