کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

انهدام پی در پی پهبادهای جمهوری اسلامی در آسمان‌ کشورهای منطقه

22:43 - 1 تیر 1396

کوردستان میدیا: در روز گذشته دو فروند از هواپیماهای جاسوسی رژیم اسلامی ایران یکی در آسمان سوریه و دیگری در آسمان پاکستان منهدم شدند.

وزارت دفاع آمریکا طی بیانیەای اعلام کرده است که یک پهباد نیروهای حامی بشار اسد را در جنوب سوریه از مدل شاهد١٢٩ که پهبادی ساخت ایران است را در روز سه‌شنبه٣٠خرداد در منطقه تنف در مرز سوریه با عراق و اردن ساقط کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که: پس از نزدیک شدن این پهباد به نیروهای ائتلاف و به دلیل تغییر ندادن مسیر خود، این پهباد توسط یکی از جنگنده‌های اف١٥ نیروی هوایی ایلات متحده سرنگون شد.

این دومین بار است که یک پهباد در منطقه تنف هدف قرار داده می‌شود.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، پیش‌تر در جنوب سوریه به نیروهای دولتی سوریه و حامیان آن حمله کرده و یک پهباد را در ١٨ خرداد ماه سرنگون کرده بودند.

در همین ارتباط به نقل از رسانه‌های رسمی پاکستان درروز گذشته نیز یک پهباد دیگر جمهوری اسلامی در عمق محدوده هوایی پاکستان هدف جت‌های نیروی هوایی پاکستان قرار گرفت و سرنگون شد.

مقامات پاکستانی می‌گویند که این پهباد در عمق خاک پاکستان در منطقه پنجگور در حدود ٥٠ کیلومتری مرز پاکستان با ایران منهدم شده و لاشه این هواپیمای جاسوسی در دست ارتش این کشور می‌باشد.

در واقع طی ٢٤ ساعت گذشته ٢ فروند از پهبادهای رژیم اسلامی ایران با هجوم هواپیماهای شکاری ساقط شدەاند.

رژیم ایران تا کنون در مقابل انهدام این دو هواپیما واکنش نشان نداده است. این در حالی‌ست که در هفته‌ گذشته در پی سیاست‌های خصمانه، آشوب طلبانه و تروریستی جمهوری اسلامی در منطقه تنش میان ایران و کشورهای منطقه زیاد شده است، دستگیری چند تن از سپاهیان رژیم و توقیف قایق آنها در آب‌های عربستان و انهدام جنگنده سوری توسط آمریکا نمونه‌هایی از بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه می‌باشد.