کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

علی عونی: رهبر رژیم ایران در امور کشورهای دیگر دخالت نکند

23:24 - 1 تیر 1396

کوردستا میدیا: موضع علی خامنەای رهبر رژیم ایران برای مخالفت با استقلال کردستان با جواب قاطع و محکم مسئولان حکومت اقلیم کردستان روبرو گردید.

بر اساس گزارشات منتشرە علی عونی عضو رهبری پارت دمکرات کردستان در مصاحبە با کانال فارسی زبان BCC اعلام کرد: برگزاری همەپرسی در اقلیم کردستان در درجە اول بە خود ملت کرد مربوط می‌باشد بە ویژە در این بخش از کردستان. همچنین بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی حقوق بشر و ملل متحد ملت کرد حق تعیین سرنوشت را خود را دارد. این همەپرسی در خارج از ایران برگزار می‌گردد و بر مسئولان ایران و رهبر ایران واجب است کە در امور کشورهای منطقە دخالت نکردە و غم کشور خود را داشتە باشند.

عونی همچنین بیان داشت: رهبر رژیم ایران با سخن پیرامون زمزمە استقلال کردستان در اشتباه است و سخن نیست بلکە واقعیت دارد و در تاریخ ٢٥ سپتامبر همین سال بەگزار می‌گردد.

این عضو رهبری در مورد سخنان خامنەای ابراز داشت: همچنان کە خامنەای بە خود این حق را می‌دهد کە در امور داخلی اقلیم کردستان سخن بگوید باید بە ما هم این حق را دادە کە در مورد سرنوشت کردهای ایران تصمیم بگیریم.

عونی استقلال کردستان را نقطە ثباتی برای منطقه وصف کرد.

همچنان کە مسئلە استقلال کردستان در محافل سیاسی جهان مورد مناقشە است و شماری از کشورهای غربی و منطقە از آن حمایت کردەاند رژیم اسلامی ایران بصورت مدوام بر کوس مخالفت می‌کوبد.

دکتر عبدالرحمان قاسملو دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در مورد استقلال کردستان بیان داشتە است: اگر روزی کردها با هم متحد شوند و تصمیم بە استقلال کردستان بگیرند این تقسیم مرزها کشورها نیست، بلکە همگرایی خاک کردستان است.