کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

٣ پیشمرگە کومله در درگیری با نیروهای تروریستی رژیم ایران جان باختند

00:26 - 4 تیر 1396

کوردستان میدیا: طی درگیری گروهی از پیشمرگەهای کومله کردستان ایران با نیروهای تروریستی سپاه پاسداران، تعدادی از پیشمرگەهای کومله در راه آزادی کردستان جان خود را فدا کردند.

بنابر بیانیەی رسمی کمیتەی مرکزی حزب کومله کردستان ایران روز جمعه ٢تیر ١٣٩٦ شمسی، گروهی از پیشمرگەها و اعضای تشکیلاتی کومله در شهر سنندج در کمین نیروهای تروریستی جمهوری اسلامی ایران افتاده و ناچار به درگیری با نیروهای تروریستی سپاه شدند که طی این درگیری سه پیشمرگەی کومله با نام‌های صباح حسین‌پناه، حامد صیف‌پناه، بهزاد نوری بعد از مبارزەای قهرمانانه و نابرابر جان خود را در راه اهداف والای ملت کرد فدا کردند.

بنابر این بیانیه طی این درگیری نیروهای رژیم اسلامی ایران متحمل چندین کشته و زخمی شده است اما اشارەای به تعداد کشتەها و زخمی‌ها نشده است. بنابر چند منبع خبری غیررسمی در این درگیری که قریب به یک ساعت به درازا کشیده شده بود، حداقل ٦ پاسدار رژیم کشته و ٥ پاسدار دیگر زخمی شدەاند.

در رابطه با این درگیری که در حسن آباد سنندج روی داده است، احمد رافت روزنامەنگار مستقل طی پیامی فیسبوکی علاوه بر محکوم کردن نحوه پوشش خبری این رویداد از سوی تعدادی از سایت و تلویزیون‌های فارس زبان اعلام کرد که برخلاف ادعاهای سپاه پاسداران و سایت‌های که سخنان سپاه را عینا تکرار می‌کنند نوشت: باید گفت که پیشمرگه تروریست نیست و تفنگی را نیز که در دست دارد تنها برای دفاع از خود است.