کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اسرائیل بار دیگر ایران را تهدید کرد

18:57 - 4 تیر 1396

کوردستان میدیا: دولت اسرائیل از طریق کشورهایی که روابط حسنەای با آن‌ها دارد پیام تهدیدی به ایران فرستاده که دیگر وجود کارخانەهای ساخت سلاح و مهمات حزب‌الله را تحمل نخواهد کرد.

روزنامه هاآرتص اسرائیل با انتشار خبری اعلام کرد که دولت اسرائیل با جدیت تمام حکومت ایران را تهدید کرده است که دیگر نمی‌تواند کارخانەهای ساخت سلاح و مهمات برای حزب‌الله را تحمل کند و در مقابل این امر موضعی جدی خواهد گرفت.

بنابر این خبر، دیپلمات‌های اسرائیلی در گفتگو با مقامات اروپائی به وضوح از تهدیدات بالقوەی ایران برای ثبات و امنیت منطقه و جهان سخن گفتەاند و تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای متوقف کردن فعالیت‌های نظامی حزب‌الله منسجم‌تر کردەاند.

درماه مارس گذشته روزنامه الجریده کویت طی گزارشی از ساخت کارخانە مهمات سازی توسط ایران برای حزب‌الله لبنان خبر داد و طی گزارشات مختلفی نیز، حزب‌الله از ٣ ماه پیش اداره این کارخانه را به عهده گرفته است.

روز دوشنبه ٢٩ خرداد ١٣٩٦ شمسی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل طی نشستی با اعضای حزب خود، جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار داد و این حکومت را اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی منطقه و تهدیدی علیه امنیت اسرائیل و جهان خواند.