کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران در پی تغییر ترکیب جمعیتی در استان‌های مرزی است

16:50 - 6 تیر 1396

کوردستان میدیا: بنابر سیاست‌های فاشیستی رژیم اسلامی ایران قرار است که ٥ میلیون نفر در جهت تغیر جمعیتی استان‌های سیستان و بلوچستان و نیز هرمزگان به این مناطق افزوده شود.

بنابر اخبار و گزارشات منتشر شده، مجید روستا عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، دوشنبه ۵ تیر گفت که: جمعیت چابهار تا سال ۱۴۰۴ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

با تغیر سیاست‌های کنترل جمعیتی حکومت ایران و ابلاغ سیاست‌های جدید از سوی علی خامنەای رهبر رژیم اسلامی ایران در سال ١٣٩١ مبنی بر ممنوعیت سیاست‌های پیشگیری از افزایش جمعیت و پی‌ریزی راهبردی مبنی بر افزایش جمعیت ایران، برنامەهای مدون نابودی و آسیمیلاسیون اقوام و ملیت‌های ایران وارد فاز جدیدی گردید.

به گفتەی روستا، اسکان جمعیت در چابهار در راستای «طرح توسعه سواحل مکران» صورت می‌گیرد. پیش از این اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهوری ایران هم گفته بود که در طرح آمایش جمعیت، ۵ میلیون نفر به شمار ساکنان سواحل مکران در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان افزوده خواهد شد.

این در حالی‌ست که مردمان این مناطق به علت آمار بالای بیکاری و نبود شغل و نیز توسعه نیافتگی و عدم توجه دولت به وضعیت اقتصادی این سرزمین مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر و ترک زادگاه خود می‌شوند.

به گفته علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، این استان بالاترین نرخ مهاجر‌فرستی را دارد. انتقال جمعیت به سواحل جنوبی ایران و به ویژه بلوچستان و تغییر بافت زبانی و مذهبی آن یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی در راستای طرح افزایش امنیت ملی است که طی چهار سال گذشته با سرعت در دستور کار دولت حسن روحانی قرار گرفته است.

در سال ۱۳۹۱ پس از عذرخواهی رهبر ایران به علت حمایت از سیاست کاهش جمعیت، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران ایران، طی مقاله‌ای با عنوان چه کسانی باید در موضوع کاهش رشد جمعیت توبه کنند؟ دلایلی امنیتی درباره دلیل تغییر سیاست جمعیتی ایران ذکر کرد و نوشت: چنانچه این روند منفی ادامه یابد در ۱۵ سال آینده ارتش و سپاه برای تامین نیرو با مشکلات جدی روبه رو خواهند شد. با این فرض که اکثر استان‌های حاشیه‌ای از قومیت‌ها و مذاهب مختلفی تشکیل شده که بعضا تحت تاثیر فرهنگ‌های بیرونی مثل عربستان سعودی و... هستند و رشد جمعیتی آنها تقریبا ۴ برابر استان‌های مرکزی است، در آینده نیروهای مسلح چه وضعیتی خواهند داشت؟ نویسنده افزوده بود: با این وضعیت و با به هم ریختن تعادل جمعیتی ممکن است در ۵۰ سال آینده بر اثر چالش های سیاسی، مذهب رسمی که در قانون اساسی مذهب جعفری اثنی عشری آمده است، مورد سؤال واقع شود. این سخنان یادآور تحلیل زبینگیو برژینسکی، استراتژیست معروف آمریکایی است که دربارەی ایران می‌گوید: از فکر کردن در مورد حمله‏ی پیش‌دستانه علیه ایران اجتناب کنید چرا که زمان، آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع حکومت ایران نیست.

در نخستین مرحله اجرای طرح تغیر ترکیب جمعیتی بلوچستان، ۱۰ هزار نفر از نظامیان نیروی دریایی ارتش ایران به همراه خانواده‌هایشان به این منطقه منتقل شدند. به گزارش منابع نزدیک به فعالان بلوچ در ایران، تا پایان بهمن ۱۳۹۵، ۲۰ هزار نفر از نظامیان ارتش به همراه خانواده در این منطقه اسکان داده شده‌اند.

در واقع فعالان حقوق اقلیت‌ها انتقال جمعیت به بلوچستان را «اقدام دولت برای تغییر ترکیب جمعیتی» می‌دانند که در راستای برنامه‌های امنیتی – نظامی صورت می‌گیرد.